جایگاه اردبیل در تولید گندم به ۴ کشوری ارتقا یافت


جایگاه اردبیل در تولید گندم به 4 کشوری ارتقا یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال جایگاه استان اردبیل در تولید گندم با توجه به تولید بالای این محصول از ۱۳ به ۴ کشوری ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در حوزه کشاورزی دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی بوده که در صورت بهره‌برداری بهینه از آن می‌توان با تحولی اساسی در این حوزه توسعه و آبادانی هر چه بیشتر در استان و به ویژه در بخش کشاورزی را به وجود آورد.

وی با برشمردن ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی بیان کرد: وجود منابعی چون 120 هزار بهره‌بردار کشاورزی، دشت‌های حاصلخیز منطقه، سدهای ذخیره آب، کشت و صنعت‌های قوی، عشایر ایل‌سون، 4.2 میلیون واحد دامی، تنوع اقلیمی و تولید 4 درصد محصولات کشاورزی کشور از جمله ظرفیت‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

سروی نقش 38 درصدی بخش کشاورزی استان در حوزه اشتغال و نقش 28 درصدی در تولید ناخالص ملی را از دیگر ظرفیت‌های بخش کشاورزی در استان اردبیل دانست و افزود: در کنار این عوامل استان اردبیل در تولید محصولاتی نظیر عدس و کلزا رتبه نخست، سیب‌زمینی رتبه دوم، عسل رتبه سوم، چغندر قند رتبه پنجم، حبوبات و گندم نیز رتبه هفتم را دارا بوده که این نشان از کیفیت محصولات کشاورزی تولید شده در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به ارتقای جایگاه استان اردبیل از رتبه 13 به 4 کشوری با تولید بیش از 500 هزار تن گندم با کیفیت بالای در استان تصریح کرد:‌ با توجه به این ظرفیت‌های بالا در حوزه کشاورزی در سطح استان ضروری است تا نمایشگاه‌های کشاورزی در سطح استان راه‌اندازی شده و توسعه یابد تا بتوانیم این ظرفیت‌ها را به همگان معرفی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی دام و طیور و ادوات کشاورزی در اردبیل گفت: در این نمایشگاه علاوه بر دام و طیور و ماشین‌آلات کشاورزی، صنایع تبدیلی، سیستم‌های آبیاری تحت فشار و نهاده‌های کشاورزی نیز به نمایش گذاشته می‌شود تا زمینه برای معرفی دستاوردها در این عرصه و شرکت‌های توانمند و تولیدات آنها فراهم شود.

سروی این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان، صادرکنندگان، مسئولان، صاحب‌نظران، کارشناسان، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها در این عرصه دانست و اظهار کرد: کشاورزان و دامداران می‌توانند با حضور در این نمایشگاه از امکانات و شرایط به وجود آمده بهره‌برداری کنند که با توجه به اولویت‌های بخش کشاورزی در استان مبنی بر ایجاد صنایع تبدیلی متناسب با تولیدات استان و توسعه کشت متراکم محصولات گلخانه‌ای و استفاده بهنیه از منابع آب و خاک این نمایشگاه می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon