بلندترین مسجد جهان+ عکس


بلندترین مسجد جهان+ عکس

این مسجد بلندترین ساختمان در جهان مسجد محسوب می‌شود که ارتفاع مناره‌های آن به ۲۱۰ متر می‌ رسد و با داشتن ۲۰ هزار متر مربع از نظر وسعت بزرگترین مسجد جهان پس از مسجد الحرام و مسجد النبی(صل الله و علیه و آله و سلم) محسوب می شود.

به‌گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مسجد«حسن ثانی» یکی از بزرگترین مساجد جهان در مراکش است  که در اواخر سال 1986 کار ساخت آن آغاز و در روز سی ام 1993 میلادی کار ساخت آن مصادف با سالروز ولادت پیامبراکرم(صل الله و علیه و آله و سلم) به پایان رسید.2500 معمار و  ده هزار کارگر حرفه‌ای 6 سال شبانه روزی برای ساخت مسجد تلاش کردند.

بلندترین مسجد جهان+ عکس
این مسجد در مساحتی حدود 9 هکتار ساخته شده و 2500 ستون دارد و در تزیین آن از 65000 سنگ استفاده شده است. این مسجد بلندترین ساختمان در جهان مسجد محسوب می‌شود که ارتفاع مناره‌های آن به 210 متر می‌ رسد و با داشتن 20 هزار متر مربع از نظر وسعت بزرگترین مسجد جهان پس از مسجد الحرام و مسجد النبی(صل الله و علیه و آله و سلم) محسوب می شود. مسجد حسن ثانی برای  25 هزار نمازگزار ظرفیت دارد که از این تعداد پنج هزار آن به بانوان اختصاص دارد. این مسجد در کنار دریای آتلانتیک و در ساحل شهر کازابلانکا و بخشی از آن بر روی آب قرار دارد قرار دارد و با نورهای لیزری جهت مکه را از مناره‌ های خود نشان می‌دهد که نور آن را می‌توان از فاصله چند مایلی در دریا مشاهده کرد.
بلندترین مسجد جهان+ عکس
میشل پینسیو، معمار فرانسه طراحی و معماری این مسجد را برعهده داشته است. دیوارهای مسجد حسن از بتون و مرمر ساخته شده و محوطه داخل آن دارای ستونهای مرمری و گنبدی با حکاکی چوب است و دیوارهای داخلی آن از گچ بری ‌های بسیار زیبا برخوردار است. محوطه مرکزی مسجد دارای سقفی است که می‌توان آن را باز و بسته کرد. این مسجد محل اصلی گردشگری کازابلانکا به شمار می رود.
بلندترین مسجد جهان+ عکس
منبع:شبستان

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

 
پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon