آرتروز درمانی بهتر از ورزش ندارد


آرتروز درمانی بهتر از ورزش ندارد

به‌خلاف اغلب تصورات آرتروز درمانی بهتر از ورزش ندارد و افرادی که ورزش نمی‌کنند، علاوه بر اینکه بیشتر در معرض آرتروز هستند بلکه در صورت ابتلا درمان بیماری آنها دشوارتر و طولانی‌تر است.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در حالیکه درمان عارضه‌های مفصلی و استخوانی معمولاً کاری پرهزینه و دشوار بوده و فرد مبتلا دچار مشکلات و محدودیت‌های زیادی می‌شود، اما پیشگیری از این بیماری‌ها بسیار کم هزینه‌تر و راحتتر بوده و به کمی مراقبت و توجه نیاز دارد.

وی تصریح کرد: ورزش نکردن، بلند کردن اجسام سنگین، انجام حرکات سخت ورزشی، بالارفتن زیاد از پله‌ها، بدنشستن، ایستادن‌های طولانی و تغذیه نامناسب از دلایل گسترش آرتروز و کاهش سن ابتلا به آن است.

آزما افزود: اگر ماهیچه‌های اطراف مفاصل ضعیف باشند، انسان نه تنها بار کمتری را می‌تواند حمل کند و زود هم خسته می‌شود، بلکه مفاصل نیز دچار سائیدگی شده و فرد به آرتروز مبتلا می‌شود.

وی با اشاره به نقش ورزش و تحرک بدنی در کاهش خطر آرتروز و حتی درمان این بیماری، تاکید کرد: برخلاف اغلب تصورات، آرتروز درمانی بهتر از ورزش ندارد و افرادی که ورزش نمی‌کنند، علاوه بر اینکه بیشتر در معرض آرتروز هستند بلکه در صورت ابتلا درمان بیماری آنها دشوارتر و طولانی‌تر است.

آزما گفت: ورزش نکردن موجب می‌شود که خون کمتر به غضروف‌ها برسد، در نتیجه غضروف‌ها آب می‌شوند و با آهکی‌شدن آنها، مفاصل کم تحرک می‌شوند.

وی یادآور شد: وقتی مفاصل کم تحرک می‌شوند، در این صورت زاویه انحنای مفاصل کمتر می‌شود که در اصطلاح به این وضعیت خشک‌شدن مفصل می‌گویند.

آزما خاطرنشان کرد: برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که ورزش‌نکردن و نداشتن تحرک بدنی، ممکن است تا دو برابر خطر سائیدگی زانو را افزایش دهد این مشکل در افراد چاق و دارای اضافه وزن بیشتر است.

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

 

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon