ایجاد ستاد فرماندهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی سریع‌تر عملیاتی شود

ایجاد ستاد فرماندهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی سریع‌تر عملیاتی شود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم توجه به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد یک ستاد فرماندهی قوی برای تحقق اقتصاد مقاومتی هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با تاکید بر ضرورت ارائه هرچه سریع‌تر لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس اظهار داشت: ارسال هرچه سریع‌تر برنامه ششم توسعه به مجلس سبب می‌شود علاوه بر بررسی جامع و کامل آن توسط نمایندگان، سایر صاحب‌نظران و متخصصان کشور نیز بتوانند بررسی‌های لازم را انجام دهند و نظراتشان را به مجلس و دولت ارائه کنند.

وی ادامه داد: برنامه ششم باید علاوه بر جامعیت و داشتن ویژگی رفع نقایص برنامه‌های قبل، کاربردی و عملیاتی نیز باشد و به شکلی تدوین شود تا بتوان در ‌ارزیابی‌ها، نتایج ملموس و واقعی از آن گرفت.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس تاکید کرد که در برنامه ششم باید به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه کامل داشت، برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی، خروج از رکود و ایجاد محیط مناسب کسب و کار و افزایش رونق اقتصادی در کشور برنامه‌ریزی کرد.

وی با تاکید بر لزوم دقت همه دستگاه‌های اجرایی برای افزایش سرمایه‌گذاری مناسبی در تولیدکالاهای اساسی و صنایع ویژه و انحصاری در کشور گفت: با فراهم کردن چنین شرایطی باید بتوانیم در تولید و صادرات برخی کالاها که پتانسیل آن وجود دارد، به صورت انحصاری اقدام کنیم و از سوی دیگر مراقب باشیم که توافق صورت گرفته منجر به واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی در کشور نشود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تاکید کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی نقشه راه بی‌نظیری برای تدوین قوانین لازم در این حوزه است و ضرورت دارد تا فرمایش اخیر ایشان مبنی بر ایجاد یک ستاد فرماندهی قوی برای تحقق اقتصاد مقاومتی  هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon