کارفرمایان متخلف به زندان می‌روند

کارفرمایان متخلف به زندان می‌روند

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: قانون جدیدی که در راستای حمایت از کارگران ابلاغ شده، گویای این است که اگر کارفرمایی در حق کارگر خود اجحاف کند علاوه بر پرداخت حق و حقوق کارگر به حبس نیز محکوم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هادی ابوی با اظهار ناراحتی از نبود آمار صحیح از تعداد کارگران در سطح کشور بیان کرد: باید برنامه ریزی صحیحی برای گرفتن این آمار به انجام برسد تا بتوان برای ارائه خدمات به کارگران برنامه ریزی کرد.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور افزود: در این راستا سامانه 30001633 برای ثبت کارگران به وجود آمده که می‌توانند یک پیامک به صورت کد تلفن به همراه شماره ثابت را ارسال کنند و پس از آن اقدامات بعدی توسط کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران به انجام می‌رسد.
وی تصریح کرد: هم اکنون حدود 20 هزار نفر از طریق سامانه پیامکی برای عضویت در انجمن‌های صنفی اقدام کرده‌اند که به انجمن مربوطه خود ارتباط داده شده و مشکلات آنها در حال پیگیری است.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به قانون جدیدی که در حمایت از کارگران گذاشته شده است خاطرنشان کرد: این قانون گویای این است که اگر کارفرمایی در حق کارگر خود اجحاف کند علاوه بر پرداخت حق و حقوق کارگر به حبس نیز محکوم می‌شود.
ابوی افزود: همچنین برای حفظ منزلت و شأنیت کارگران کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در حال پیگیری در نظر گرفتن کارت شناسایی متصل به حساب بانکی برای کارگران است که در واقع جایگاه اجتماعی کارمند و کارگر را یکسان می‌کند.
انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه