میزان صدقات استان گیلان ۱۱ درصد رشد داشته است


میزان صدقات استان گیلان 11 درصد رشد داشته است

معاون کمیته امداد گیلان گفت: در آمد صدقات استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

علی رمضانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به اینکه بیش از 50 طرح در کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان در حال اجرا است اظهار داشت: در حوزه مشارکت‌های مردمی، فعالیت‌های ما در سه گروه تقسیم می‌شود و برنامه‌های اعتقادی، طرح‌های ملی مانند جشن عاطفه‌ها و طرح‌های بومی مانند زکات مستحبی از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه در گیلان 400 هزار صندوق صدقات کوچک و بزرگ و متوسط وجود دارد افزود: در آمد پنج ماه این صندوق صدقات چهار میلیارد و 82 میلیون و 300 هزار تومان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: مصارف این صدقات در بخش‌های خرید جهیزیه، عمران، فرهنگی و درمان هزینه و در راستای حل مشکلات مردم و اعطای وام صرف می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه در آمد صدقات استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است افزود: امسال در ماه مبارک رمضان، جشن رمضان را در چهار شهرستان رشت، بندرانزلی، لاهیجان و آستارا برگزار کردیم.

وی  هدف از برپایی این جشن را ارائه توانمندی‌های مددجویان تحت حمایت و ترویج فرهنگ حسنه صدقات و نوع‌دوستی و ارائه عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) به مردم به منظور جذب حامی عنوان کرد و افزود: مشارکت خیرین و نیکوکاران در طرح‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان از اهدافمان بود که خوشبختانه مردم استقبال خوبی داشتند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان 346 هزار نفر بر سر سفره ولایت به‌صرف افطاری در مساجد پذیرایی شدند و دو میلیارد و 840 میلیون تومان در بخش پذیرایی اطعام با دست خیرین انجام شد.

رمضانی تأکید کرد: این امر به سه صورت  انجام شد در مساجد سفره پهن شد، سبد کالا تهیه شد و یا غذای گرم در خانه‌های محرومین تحویل داده شد و 45 هزار سبد کالا توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال در طرح اکرام دو هزار و 126 حامی جذب شد گفت: در طرح محسنین نیز دو هزار و 629 حامی در این ایام جذب شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان تأکید کرد: در طرح همیان مولا 95 میلیون و 400 هزار تومان هزینه شد و در طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان امسال 50 میلیون و 800 هزار تومان در آمد داشته ایم.

وی گفت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال با حضور در نماز جمعه و راهپیمایی قدس ضمن دفاع از مظلومین برای مردم مظلوم غزه 21 میلیون و 150 هزار تومان جمع‌آوری و واریز شد و در حوزه یمن و حمله وحشیانه آل صعود به این مردم 39 میلیون و 100 هزار تومان جمع‌آوری و واریز شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با اشاره به زکات فطریه افزود: در عید فطر در این بخش یک میلیارد و 371 میلیون و 600 هزار تومان در آمد داشته‌ایم و جمع آموری کفارات عمد و غیر عمد 16 میلیون و 600 هزار تومان در آمد داشته‌ایم.

رمضانی در آمد طرح رحمت در روز عید فطرت را سه میلیون و 100 هزار تومان عنوان کرد و گفت: مراکز نیکوکاری ما 211 میلیون و 200 هزار تومان و جمع‌آوری درآمدهای ماه مبارک رمضان امسال چهار میلیارد و 650 میلیون تومان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به همکاری مساجد استان با این نهاد تصریح کرد: در آمدهای مساجد در اختیار هیئت امنا و با محوریت روحانیت و ائمه جمعه صرف نیازمندان و فقرای همان منطقه می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه در گیلان 16 مرکز نیکوکاری داریم گفت: در هر شهرستان یک مرکز نیکوکاری وجود دارد که مردم برای رفع مشکلات خود به آن‌جا رجوع می‌کنند و پیوند بین محرومین و خیرین از اهداف این مراکز نیکوکاری است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و 430 یتیم در گیلان افزود: 25 هزار نفر حامی این افراد هستند که هر یتیم در گیلان پنج حامی دارد که در این زمینه از رتبه‌های برتر کشوری هستیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برنامه داریم جهیزیه برای نوعروسان تهیه کنیم و برنامه جامعی را تدارک دیده‌ایم.

رمضانی تأکید کرد: در جشن عاطفه‌ها که هشتم، نهم و دهم مهرماه امسال برگزار می‌شود در مدارس و پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) و در روز جمعه در مصلی‌ها حضور داریم و 370 هزار پاکت آماده شده است تا در مدارس بین دانش‌آموزان توزیع شود و درآمد آن پاکت‌ها جذب دانش‌آموزان نیازمند همان مدارس می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon