کارخانه کفش در شهرستان دورود افتتاح می‌شود


کارخانه کفش در شهرستان دورود افتتاح می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: کارخانه کفش شهرستان دورود با حضور معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح می‌شود.

سید فخرالدین رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: کارخانه کفش ارجی امسال در هفته تعاون با حضور معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مسئولان استان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه کفش ارجی، کارخانه احیاء شده کفش غزال سابق شهرستان دورود است، افزود: این کارخانه حدود یک ماه است که در حال تولید آزمایشی است کما اینکه در دو ماه گذشته از این کارخانه کفی کفش در چند مرحله به کشورهای افغانستان و آذربایجان صادرشده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان با بیان اینکه کارخانه کفش ارجی پنج خوشه تولید را در سطح استان تحت پوشش دارد، عنوان کرد:  از این پنج ایستگاه تاکنون خوشه شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و کوهدشت به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه در آینده به 300 میلیون تومان سرمایه در گردش نیاز دارد، بیان کرد: سرمایه ثابت آن از محل اداره فنی و حرفه‌ای استان لرستان است که تاکنون بالای 70 درصد ادوات این کارخانه را  تأمین کرده است.

رحمانی تصریح کرد: از مجموعه کفش غزال که از 14 سال گذشته تعطیل بوده یک مرکز آموزش مهارت و جوار کارگاهی نیز برای ارتقاء و ایجاد مهارت کارکنان راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در هفته تعاون مرکز چالانچولان که مدت 14 سال تعطیل بوده برای راه‌اندازی کارخانه بسته‌بندی محصولات کشاورزی با حضور معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مسئولان استانی و محلی راه‌اندازی می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه برای راه‌اندازی مرکز چالانچولان 300 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: کارخانه کفش ارجی و مرکز چالانچوالان هرکدام در سال زمینه اشتغال 100 نفر را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon