شرکت ۴۰۰ دانشجوی کشور در سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت در سنندج


شرکت 400 دانشجوی کشور در سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت در سنندج

دبیر اجرایی سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی کشور گفت: ۴۰۰ دانشجو امروز و فردا در بخشهای شفاهی و کتبی سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان که در شهر سنندج در حال برگزاری است، به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت الاسلام محمود صفی‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاحیه سی‌امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی کشور که در تالار مولوی دانشگاه کردستان آغاز به کار کرد، اظهار داشت: این دوره از جشنواره قرآنی در 6 بخش شفاهی، کتبی، هنری، ادبی، پ‍ژوهشی و فناوری به مدت سه روز در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

وی گفت: در بخش شفاهی و کتبی امروز و فردا دانشگاه کردستان میزبان 400 دانشجوی سراسر کشور در رشته های شفاهی و کتبی قرآن کریم است که با هم به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر اجرایی سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی کشور تصریح کرد: همچنین در این جشنواره قرآنی 750 اثر در بخشهای ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری به دبیرخانه جشنواره ارسال و داوری شده و نفرات برتر آن هم مشخص شده است.

وی گفت: در برگزاری این جشنواره 14 کمیته در ستاد اجرایی آن فعالیت و همکاری داشتند.

حجت الاسلام صفی زاده با اشاره به سه وظیفه اصلی ما انسانها نسبت به قرآن کریم افزود: قرائت، ترتیل و تدبر و تمسک به قرآن سه رویکرد اصلی ما نسبت به قرآن کریم است.

دبیر اجرایی سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی کشور اظهار کرد: رویکرد نخست ما نسبت به قرآن، فراگیری، قرائت، تعلیم و تعلم و انس با قرآن است و در روایات متعدد از قرآن کریم همچنون تجارتی پرسود و افضل عبادات و گفتگو با خدا، تزدیک شدن به انبیای الهی اشاره شده است.

وی گفت: رویکرد دوم ما انسانها نسبت به قرآن کریم فهم معنایی قرآن است به طوری که فهم قرآن به معنای عبور از ظواهر و ورود به باطن آن است.

حجت الاسلام خاطر نشان کرد: در طول تاریخ از زمان ظهور قرآن تاکنون برخی جوامع بشری دچار ظاهر گرایی قرآن کریم شده و از باطن آن غافل ماندند.

دبیر اجرایی سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی کشور رویکرد سوم ما نسبت به قرآن کریم، تمسک به قرآن است که نتیجه این امر مانوس شدن با آن است.

وی از قرآن به عنوان کتاب زندگی و کتاب عمل نام برد و افزود: اساس نجات انسانها، عمل به قرآن، تمسک و چنگ زدن به آن است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon