حجت‌الاسلام ابوترابی: به فکر امنیت جهانیم و با تروریست مبارزه می‌کنیم

حجت‌الاسلام ابوترابی: به فکر امنیت جهانیم و با تروریست مبارزه می‌کنیم

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین ابزارها برای مبارزه با ترور و تروریسم وحدت امت اسلام است که قرار گرفتن مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر این امر را به وجود می‌آورد.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور با اشاره به پدیده سیاه ترور در دنیای اسلام گفت: در 2 یا 3 دهه اخیر دنیای اسلام به طور معناداری شاهد گسترش پدیده زشت و سیاه ترور و افزایش خشونت در منطقه بوده است. هرچند باید گفت بنیان ناامنی و خشونت و ترور در دنیای اسلام خصوصا منطقه جنوب غربی آسیا با شکل‌گیری رژیم جعلی صهیونیستی و هشدار و ترور جوانان، مردان و زنان مسلمان در سرزمین فلسطین آغاز شد، اما گسترش آن در منطقه نیز را می‌توان گفت با هدف حراست از این غده سرطانی و رژیم جعلی است. 

وی افزود: نظام سلطه با رویش و خلق نظام جمهوری اسلامی براساس آموزه‌های قرآن و عترت سر ستیز دارد و شکل‌گیری و رشد و پویایی این نظام را مانعی جدی فراروی خویش ارزیابی می‌کند و برای از پای درآوردن نظام اسلامی و خلق آسیب‌ برای ملت ایران از همه توان و ظرفیت خویش در طول سی و چند سال گذشته بهره گرفته است. تهاجم رژیم صدام با حمایت دنیای استکبار و مزدوران آنان در منطقه هشدار ملت بزرگ ایران، حمایت از گروه‌های تروریستی و 17 هزار شهید ترور در ایران به دلیل هویت اسلامی و استکبارستیز نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

نایب‌رئیس اول مجلس گفت: در واقع نظام سلطه نظام حاکم بر جهان و موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی خلق شده در سرزمین فلسطین را در معرض خطر جدی می‌بیند و این خطر را از ناحیه رویش اندیشه اسلامی در دنیای اسلام سرزمین فلسطین و کشورهای همسایه قدس ارزیابی می‌کند. موشه دایان در خاطرات خود می‌نویسد ما برای مبارزه با مردم لبنان از گروه‌های موسیقی و رقص استفاده می‌کنیم. در دورانی که او وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود برای جنگ با لبنان ارزش اعزام سرباز قائل نبود اما امروز لبنان به نماد مقاومت اسلام رویاروی غرب و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. امروز جبهه مقاومت اسلامی تهدید جدی برای رژیم جعلی صهیونیستی است و غرب برای حفاظت از رژیم صهیونیستی و حفاظت منافع نامشروع خود با حضور این ژاندارم در منطقه ترور شخصیت‌های برجسته سیاسی و نخبگان فرهنگی را دنیای اسلام در دستور کار خود قرار داده است. 

ابوترابی‌فر با اشاره به گسترش خشونت و ناامنی در دنیای اسلام گفت: جنگ‌های نیابتی که در سوریه و عراق، افغانستان و پاکستان اتفاق می‌افتد با هدف حراست از رژیم صهیونیستی و کاهش تهدیدهای جدی است. این رژیم با آن روبه‌رو است. بازیگران غربی و مزدوران آنها در منطقه با پروژه‌های طراحی شده، خلق ناامنی در دنیای اسلام و ترور شخصیت‌های برجسته انقلابی و اسلامی رسالت خود را در دفاع از رژیم صهیونیستی  جامه عمل می‌پوشانند.  کدام هوشمندی تردید دارد که گسترش پدیده شوم ترور در دنیای اسلام با مدیریت سرویس‌های اطلاعاتی، هزینه‌های کشورهای وابسته به غرب، تامین منابع مالی آنان و با حمایت جدی آنان شکل گرفته امروز به یک تهدید جدی برای جامعه بین‌الملل تبدیل شده است. 

وی در ادامه تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی براساس آموزه‌های قطعی دین به شدت با پدیده ترور سر ستیز دارد، در مدرسه عاشورا، مسلم می‌تواند مدیر پلیدی به نام ابن‌زیاد را ترور کند اما براساس آموزه‌های اسلام و با الهام از مکتب حیات‌بخش امیرالمومنین از این اقدام دست بازمی‌دارد. در تفکر ما حتی ابن‌زیاد ترور نمی‌شود، نظام اسلامی و ملت اسلام با الهام از آموزه‌های دین سر تیز با پدیده ترور دارند. گسترش ترور در منطقه را در جهت منافع نامشروع زودگذر بیگانگان و تهدید منافع جدی امت اسلام ارزیابی می‌کند. نظام اسلامی مبارزه با ترور و تروریسم را در دستور کار جدی خود قرار داده است. دیروز پدیده شوم ترور را در کشور ایران را ریشه‌کن کرد و امروز از هر تجربه و توان خود استفاده می‌کند تا دنیای اسلام کشور همسایه عراق و کشورهای شرقی مثل افغانستان و پاکستان و همچنین لبنان و سوریه از خطر این پدیده شوم در امان باشد. 

نایب رئیس اول مجلس افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت روبه‌روی داعش، گروه‌های تکفیری و جریان‌های مدیریت شده سرویس‌های اطلاعاتی سیا و موساد با قدرت ایستاده و از همه ظرفیت‌اش برای افزایش توان ملت اسلام برای رویارویی با گروه‌های تروریستی استفاده می‌کند و در سایه وحدت امت اسلام در سایه تمسک به آموزه‌های قرآن و سنت پیامبر در پرتو پیوند همه مذاهب اسلامی با یکدیگر راه را برای گسترش گروه‌های تروریستی که مذهب را ابزاری برای تحقق اهداف نامشروع بیگانگان قرار داده‌اند، استفاده می‌برد. یکی از مهم‌ترین ابزارها برای مبارزه با ترور وحدت امت اسلام است، قرار گرفتن مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر و تبدیل کردن عقیده، دین و مذهب به عامل وحدت امت اسلام است. 

ابوترابی‌فر با اشاره به اینکه دشمن اراده کرده است که از عامل قدرتمند وحدت به عنوان ابزاری برای ایجاد تنش و شکاف در دنیای اسلام بهره بگیرد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز مفتخر است که پیروان همه مذاهب در سراسر ایران اسلامی در کنار هم با وحدت و همدلی زندگی می‌کنند. مجلس شورای اسلامی نماد وحدت مذاهب اسلامی و ادیان الهی در ایران است و این نعمت در سایر آموزه‌های دین و رهبری صالح برآمده از آموزه‌های قرآن و عترت در کشور تحقق یافته است. در کشور عراق تا هنگامی که آموزه‌های اسلام حاکم بود و علمای بزرگ نجف مدیریت حیات اجتماعی را در دست داشتند همه شیعیان و اهل سنت در کنار هم در عراق زندگی می‌کردند.  رویدادهای کشور عراق نیز برآمده از سرویس‌های اطلاعاتی موساد و سیا است. توطئه‌های عراق، سوریه و دنیای اسلام به دست دشمنان اسلام طراحی می‌شود. مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی می‌بایست در یک جبهه واحد دشمنان خارجی خود را بشناسند. دشمن‌شناسی یکی از مهم‌ترین آموزه‌های قرآن است.

وی افزود: شناخت دشمنی که وحدت امت اسلام را هدف قرار داده ضروری است. بعد از رصد دشمن خارجی و واقعی باید مزدوران آنها را شناخت باید دست‌های مزدوران استکبار را در دنیای اسلام غرق کرد و این نیازمند عزم ملی و اراده دنیای اسلام و علمای اسلام است که یکپارچه و متحد در کنار هم برای افزایش قدرت جامعه اسلامی و ریشه کن کردن خشونت در دنیای اسلام دست ایادی ناپاک استکبار را شناخته و کوتاه کند.  ما به امنیت جهان فکر می‌کنیم و از گسترش خشونت در دنیای غرب هم رنج می‌بریم و هرگز به گسترش خشونت در هیچ کجای جهان فکر نمی‌کنیم مبارزه با ترور و خشونت در هر نقطه‌ای جزء اهداف کلیدی نظام اسلامی است.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران