قرارداد ساخت ۲ فروند «دکل حفاری دریایی ایرانی» امضاء شد‌


قرارداد ساخت 2 فروند «دکل حفاری دریایی ایرانی» امضاء شد‌

مراسم انعقاد قرارداد طراحی و ساخت دو فروند دکل حفاری دریایی ایرانی ظهر امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در شیراز امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، این دو دکل حفاری در راستای اجرای سیاست‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی صنایع استراتژیک کشور، فی‌مابین کنسرسیوم توسعه صنایع نفت و گاز و انژری امید پارس به‌عنوان راهبر و گروه صنایع فراساحل امضاء شد.

در این مراسم استاندار فارس در سخنانی اظهار داشت: ساخت‌ دکل‌های بومی حفاری با توجه به ورود دکل‌های خارجی به کشور یک اقدام استراتژیک است.

محمدعلی افشانی بیان کرد: امضای تفاهم‌نامه ساخت این دکل‌های حفاری در شهر شیراز و استان فارس که دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش نفت و گاز است نیز یک فرصت به‌شمار می‌رود.

وی به بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از شرکت صنایع الکترونیک شیراز و دیدار با نخبگان اقتصادی استان فارس اشاره کرد و افزود: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه شکوفایی اقتصاد استان را به همراه دارد و باید در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، این دکل‌های حفاری در عمق 75 متری دریا قرار گرفته و وزن هر یک از سکوها 8 هزار تن است و تا عمق 3 هزار متر، 4 هزار متر و 5 هزار متر به صورت طولی، افقی و عمودی حفاری می‌کند.

این دکل‌های حفاری براساس آخرین استانداردهای جهانی و با طرح بومی و خودکفایی بالای 60 درصد در تامین تجهیزات ساخته می‌شود.

مدت زمان پیش‌بینی شده برای ساخت دکل اول 28 ماه و ساخت دکل دوم چهار ماه پس از آن است. اعتبار در نظر گرفته شده برای این دکل‌های حفاری 360 میلیون دلار است و پس از ساخت در مناطق نفتی جنوب کشور استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon