برخی می‌خواهند به اسم درست کردن معیشت، استقلال کشور را بر باد دهند

برخی می‌خواهند به اسم درست کردن معیشت، استقلال کشور را بر باد دهند

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان با بیان اینکه برخی می‌خواهند به اسم درست کردن معیشت، استقلال کشور را بر باد دهند، گفت: تز توسعه برون‌زا که برخی به آن معتقد هستند، استقلال کشور و به تبع آن آزادی ملت را به خطر می‌اندازد.

محسن کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اعتقاد برخی غربگرایان به تز توسعه برون‌زا اظهار داشت: حتی اگر تصور ما این باشد که هیچگونه برنامه‌ای از بیرون برای ساقط کردن نظام و انقلاب وجود ندارد، در آن صورت بازهم می‌توان گفت که تز توسعه برون‌زا که برخی به آن معتقد هستند، استقلال کشور را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: اگر جایگاه دشمن را به درستی تبیین کنیم، به این نتیجه قطعی می‌رسیم که دشمن با هوشیاری و بدون دفع وقت تنها چیزی که به آن راضی می‌شود، گرفتن استقلال و امنیت ما در همه زمینه‌ها بویژه استقلال فرهنگی است تا برای ملت چیزی به عنوان هویت معنا و مفهوم پیدا نکند و نهایتاً از ملت، یک ملت بی اراده برای اعمال سیاست‌های خود بسازد.

عضو جبهه پیروان افزود: ما باید آگاه باشیم که در دوران استعمار کهن به سر نمی‌بریم و استعمارگران نوین می‌دانند که برای تأثیرگذاری، صرف کشاندن حکومت‌ها به سوی خودشان کافی نیست و حتماً باید مبانی فکری و فرهنگی ما را نیز بدست بگیرند.

کوهکن با اشاره به وجود برخی نظرات مبنی براینکه به اسم درست کردن معیشت می‌توان استقلال کشور را از بین برد، گفت: من شخص خاصی را متهم نمی‌کنم؛ اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رگه‌های فکری که چنین دیدگاه و نظراتی را داشتند در کشور وجود داشته است.

وی ادامه داد: آنها هر زمان که فضا را برای طرح این موضوع مناسب می‌دیدند، صریح و روشن به صحنه می‌آمدند و نظر خود مبنی براینکه می‌توان به بهانه معیشت، استقلال را از دست داد، مطرح می‌کردند و زمانی که فضا اجازه طرح این مسائل را نمی‌داد، سکوت می‌کردند.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان یادآور شد: به جای اینکه جستجو کنیم این اشخاص چه کسانی بودند و در چه دولت‌هایی حضور داشتند، باید به سمت و سوی مبارزه با جهل آنها برویم و این موضوع را تبیین کنیم که در دنیای امروز آیا تأمین معیشت منهای استقلال معنا و مفهموم پیدا می‌کند یا خیر.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی