پیکر ۱۷ شهید گمنام در سنندج تشییع شد


پیکر 17 شهید گمنام در سنندج تشییع شد

با حضور و استقبال گسترده مردم و مسئولان استان کردستان، پیکر ۱۷ شهید گمنام در سنندج تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، این مراسم روحانی از مقابل درب اصلی مسجد جامع سنندج با استقبال پرشور مردم آغاز شد و تا میدان انقلاب ادامه پیدا کرد.

امام جمعه موقت سنندج در این مراسم با اشاره به اینکه مطابق نص صریح قرآن و احادیث پیامبر اعظم (ص) شهداء زنده هستند، اظهار داشت: شهدا به خاطر دفاع از اسلام و شریعت دین محمدی (ص) جان پاکشان را در طبق اخلاص نهادند و در این راه شهید شدند.

ماموستا امین راستی با تاکید بر اینکه امنیت و آسایش کنونی مرهون خون شهداست، افزود: شهدای گمنام مظلوم ترین شهداء هستند که بدون هیچ توقع و چشمداشتی به دفاع از از این مرز بوم و کشور اسلامی پرداختند و شهید شدند.

وی گفت: حضور گسترده مردم در این مراسم حاوی پیامی به استکبار جهانی و دشمنان اسلام است و آن این است که راه شهیدان را احیا می کنیم و تا زمانیکه پرچم مقدس اسلام در تمام جهان به اهتزاز درمی‌آید از تلاش خود در راه دفاع از اسلام و ارزش‌های ناب محمدی دست برنمی‌داریم.

امام جمعه موقت سنندج گفت: وظیفه تمام مسلمانان و به ویژه نسل جوان این است که راه این شهیدان را ادامه دهند و با الگو گرفتن از این عزیزان در راه اعتلای دین مبین اسلام گام بردارند.

ماموستا راستی خطاب به دشمنان اسلام و استکبار جهانی بیان داشت: بدانید که سرانجام دنیا به دست صالحین و درستکاران می‌افتد و آن روز همه فاسقین و جنایتکاران نابود می‌شوند.

وی اظهار داشت: امنیت و آسایش امروز ما امنیت منحصر به فردی است که به برکت خون شهدا به ارمغان آمده است و همه باید در حفظ این امنیت و آسایش بکوشیم.

به گزارش تسنیم پیکر 17 شهید گلگون کفن که صبح یکشنبه از مرز باشماق وارد شهر مریوان شده است و پس از تشییع در این شهرستان و همچنین شهرستان سقز وارد سنندج رسید.

به گفته مسئولان مراسم تشییع این 17 پرستوی عاشق عصر امروز در شهرستهای دهگلان، قروه، سریش آباد و بیجار تشییع نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon