پرداخت ۷۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان‌


پرداخت 7500 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان‌

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال بیش از ۸ میلیون تن گندم خریداری شده و ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس کشاورز ظهر امروز در بازدید از شرکت تاکا با اشاره به گندم تولید شده در امسال اظهار داشت: امسال، بیش از 8 میلیون تن گندم خریداری شده که این میزان برداشت بیش از نیاز داخلی کشور است، به همین منظور کشور از واردات گندم بی‌نیاز شده‌است.

وی افزود: در سال جاری 8 تن گندم را با قیمت 9 هزار و 200 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری کرده‌ایم که از این مبلغ 7 هزار و 200 میلیارد تومان به صورت نقدی به تولیدکنندگان پرداخت شده باقی مطالبات تا پایان سال زراعی، یعنی تا پایان شهریور به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کشاورز با اشاره به استان‌های حائز رتبه در تولید گندم گفت: در کشور مراکز خرید و ذخیره گندم به وفور وجود دارد و ظرفیت این مراکز از یک میلیون و 200 تن تا 16 میلیون تن است، بیشترین تولید گندم در استان‌های خوزستان، گلستان، فارس و اردبیل است و استان مرکزی رتبه 7 کشوری را در تولید گندم دارد که با توجه به شرایط خشک این استان رتبه خوبی است.

وی افزود: بانک‌های دولتی از قبیل کشاورزی، رفاه، صادرات و سپه در پرداخت تسهیلات به کشاورزان به مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان کمک شایان ذکری کردند که از بانک‌های دیگر دعوت می‌شود وزارت جهاد کشاورزی را در این راه مساعدت کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال‌های گذشته میزان برداشت گندم از 4 تا 6 میلیون تن بیشتر نبوده که با پیگیری‌های انجام شده امسال پیش‌بینی 11 میلیون تن گندم را داشتیم و تنها 8 میلیون تن برداشت شد که این مقدار به طور کامل نیاز کشور را تامین می‌کند و در حال حاضر 5 میلیون تن گندم درسیلو و انبارها ذخیره شده است.

وی در بازدید از شرکت تاکا عنوان کرد: شرکت تاکا تکنولوژی خوبی دارد و با پیگیری 3 هدف مهم در عرصه تجهیزات کشاورزی موفقیت‌های خوبی را کسب کرده که تولید محصولات دارای تنوع و با کیفیت نیز در این موفقیت بی تاثیر نبوده است و می‌تواند نیاز کشاورزان را با هر منابع مالی، سطح تکنولوژی، و امکانات سنتی را رفع کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سیاست‌های مدیریت آب وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به منظور مدیریت آب در شرایط بحران بهبود سیستم آبیاری و اصلاح روش‌های کشاورزی را در دستور کار دارد و در این راستا باید سعی شود بذر و نوع محصولات را اصلاح کنیم.

کشاورز بیان کرد: باید از روش کشت مستقیم بیشتر استفاده کنیم و با کاشت نشاء سعی در مدیریت مصرف آب در شرایط کم‌آبی و بحران داشته باشیم و صیفی‌جات و سبزی که در گلخانه قادر به رشد نیست باید در مزارع مالچ کشت شوند و نیز با استفاده از روش میکروآبیاری می‌توان در شرایط کم آبی کاشت بذر را ادامه داد.

وی با اشاره به پروژه کشاورزی در آشتیان گفت: در آشتیان یک مجتمع زارعی با توان تولید یک‌هزار و 500 تن بذر در سال و سرمایه اولیه بیش از 15 میلیارد ریال افتتاح و به‌ بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این مهم برای 20 نفر به‌‌طور مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده‌ است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon