دیگر نیاز به میانجیگری پاکستان در روند صلح افغانستان نیست

دیگر نیاز به میانجیگری پاکستان در روند صلح افغانستان نیست

معاون سخنگوی رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی با اشاره به تلاش‌های انجام شده و بی‌ثمر کابل برای بهبود روابط با اسلام‌آباد گفت که از این پس افغانستان نیازی به میانجیگری پاکستان در روند صلح این کشور با طالبان ندارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جاوید فیصل» معاون سخنگوى عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد: دولت کابل در تلاش است تا چالش‌های موجود بین افغانستان و پاکستان را از راه دیپلماتیک حل کند تا دو کشور با تروریسم مبارزه‌ای صادقانه داشته باشند.

وی در جمع رسانه‌ها گفت: افغانستان از پاکستان انتظار دارد تا صادقانه در همکاری با افغانستان علیه تروریسم مبارزه کند.

فیصل افزود: چنانچه توقع افغانستان از سوی پاکستان عملی شود، دولت کابل نیز در استراتژی خود در برابر اسلام‌آباد تجدیدنظر می‌کند.

معاون سخنگوی ریاست ‎اجرایی افغانستان اذعان کرد: خواسته‌های این کشور از اسلام‌آباد مشخص است و پاکستان باید به تعهداتش در قبال افغانستان عمل کند، در غیر این صورت دولت کابل برای بهتر شدن وضعیت این کشور و ایجاد صلح از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: دور دوم مذاکرات صلح دولت کابل با طالبان، به رهبری و مدیریت افغانستان خواهد بود و پاکستان در این باره نقشی ندارد.

جاوید فیصل تأکید کرد: پس از این روند مذاکرات صلح دولت کابل با طالبان بدون میانجیگری پاکستان انجام می‌شود.

سخنان سخنگوی ریاست‌ اجرایی حکومت وحدت ملی در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه دولت کابل در یک نشست خبری مشترک با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» همتای آلمانی خود گفت: پاکستان باید حرف خود را مبنی بر اینکه دوست افغانستان، دوست پاکستان و دشمن افغانستان، دشمن پاکستان است، عملی کند.

صلاح‌الدین ربانی تأکید کرد: از آلمان می‌خواهیم تا پیام افغانستان را مبنی بر اینکه جنگ به‌نفع هیچ کشوری نیست به گوش حامیان جنگ در افغانستان برساند.

انتهای پیام/.

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان