۱۲ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های ریاضی فیزیک تحصیل می‌کنند


12 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های ریاضی فیزیک تحصیل می‌کنند

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: فقط ۱۲ درصد دانش‌آموزان کشور گرایش به تحصیل در رشته‌های ریاضی فیزیک دارند و این بی‌معنی انحراف در هدایت تحصیلی و گرایش‌های دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عبدالرسول عمادی عصر امروز در شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک معلمان ایران که در دانشگاه لرستان برگزار شد، با هشدار نسبت به وجود دو عامل منفی در نظام آموزش ایران، اظهار داشت: نخستین هشدار این است که نتایج امتحانات نهایی مربوط به دروس سال سوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و پیش‌دانشگاهی، حاکی از میانگین نمره نزدیک به 12 در نتایج امتحانات نهایی است.

وی افزود: میانگین نمره 12 در امتحانات نهایی، بیانگر این موضوع است که دانش‌آموزان، فقط 60 درصد از محتوای آموزشی را فرامی‌گیرند و 40 درصد از محتوا و مفاهیم به آن‌ها منتقل نمی‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: در امتحانات نهایی، میزان قبولی دانش‌آموزان 80 درصد است که انضمام نمره طول سال به نمره پایانی، این قبولی 80 درصد را حاصل کرده است ولی میانگین نمره 12 در امتحانات نهایی، نتیجه مطلوبی نیست.

وی بابیان اینکه دومین هشدار در رابطه به عدم گرایش دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته ریاضی فیزیک است، تصریح کرد: آینده اقتصادی کشور، درگرو توجه به رشته ریاضی و همت خانواده‌ها، دانش‌آموزان، مدیران، معلمان و جامعه آموزش علمی ایران به توسعه رشته ریاضی فیزیک در کشور است.

عمادی بابیان اینکه رشته ریاضی فیزیک در کشور با یک وضعیت بحرانی مواجه است، خاطرنشان کرد: فقط 12 درصد دانش‌آموزان تمایل به تحصیل در رشته ریاضی فیزیک دارند و بیش از 60 درصد این افراد در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کنند که این نشانه انحراف در هدایت تحصیلی و گرایش‌های دانش‌آموزان است.

وی بیان کرد: بسیاری از استعدادهای فرزندان ما برای تحصیل در رشته ریاضی فیزیک به کار گرفته نمی‌شود، امید است که همه به این مسئله توجه کنیم و آینده کشور را از این وضعیت انحراف آمیز نجات دهیم.

انتهای پیام/ ب


 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon