طرح شناسایی بیماری‌های غیر واگیر در افراد بالای ۳۰ سال خراسان شمالی اجرا می‌شود

طرح شناسایی بیماری‌های غیر واگیر در افراد بالای 30 سال خراسان شمالی اجرا می‌شود

رئیس مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت و درمان گفت: طرح شناسایی افراد بالای ۳۰ سال دچار بیماری‌های غیر واگیر از سال آینده در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، دکتر احمد کوشا در حاشیه نشست کشوری مدیران گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در بجنورد برگزار شد اظهار داشت: این اقدام قرار است همزمان در سراسر کشور اجرا شود.

کوشا تصریح کرد: طی آن مردم توسط مراکز شهری و روستایی هر استان برای بررسی بیماری‌های غیر واگیری که سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند دعوت می‌شوند.

وی بابیان اینکه طی این برنامه افراد زیر 30 سال نیز ازنظر بیماری‌های دیگر نیز موردبررسی قرار می‌گیرند تصریح کرد: با اجرای این برنامه تمام مردم کشور موردبررسی قرار می‌گیرند.

کوشا تصریح کرد: برای هر یک از آن‌ها پرونده‌ای تشکیل می‌شود که امیدواریم تا آن زمان امکان تشکیل پرونده‌های الکترونیک فراهم شود تا ازنظر حجم پرونده‌های با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: البته این اقدام از ابتدای مهرماه امسال به‌صورت پایلوت در بعضی شهرهای چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان و کرمان اجرا می‌شود.

کوشا خاطرنشان کرد: هدف از این طرح، کاهش تهدید بیماری‌های غیر واگیر همچون بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابت و امثال آن‌ها است.

رئیس مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت و درمان بیش از 70 درصد علت مرگ‌ومیرهای کشور را به سبب بیماری‌های غیر واگیر اعلام کرد و افزود: بیماری‌های غیر واگیر یک معضل جهانی و کشوری است به همین سبب تلاش می‌کنیم تعداد افراد درگیر با این بیماری‌ها را در کشور کاهش دهیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon