انتقاد رئیس کارخانه مازندران از عدم توجه بانک‌ها به توسعه صنعت کاغذ

انتقاد رئیس کارخانه مازندران از عدم توجه بانک‌ها به توسعه صنعت کاغذ

ابوالفضل روغنی رئیس کارخانه چوب و کاغذ مازندران با انتقاد از بی‌توجهی بانکها به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید داخلی کاغذ گفت:‌ بزرگترین پروژه بازیافت کاغذ در کشور بدون هیچ حمایتی از سوی بانک‌ها راه‌اندازی شد.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به افتتاح پروژه بازیافت کاغذ در این کارخانه گفت: خوشبختانه از روز افتتاح تاکنون تولید این محصول ادامه دارد،‌ ما این محصول را به دلیل سازگاری با محیط زیست اکومد نام‌گذاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کارخانه چوب و کاغذ مازندران بدون اینکه هیچ ریالی از بانک‌ها وام گرفته شود،‌ راه‌اندازی شد،‌ پیش از این قرار بود بانک صنعت و معدن وام 12 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی این پروژه اختصاص دهد که محقق نشد.البته راه‌اندازی این پروژه بسیار سخت بود و ما مجبور شدیم که با استفاده از منابع مالی شرکت پول توسعه را فراهم کنیم‌، طبیعی است که استفاده از منابع مالی کارخانه موجب ضعیف شدن توان مالی کارخانه خواهد شد. ولی چاره‌ای نداشتیم.

روغنی با بیان این مطلب که مازندران به دلیل وضعیت جغرافیایی و آب و هوا می‌تواند قطب تولید کاغذ در خاورمیانه باشد،‌ به شرطی که کلیه دستگاه‌های و نهادهای ذیربط از آن حمایت کنند‌،اکنون ما کلنگ پروژه DIP جوهرزدایی کاغذهای سفید و تبدیل آن‌ها به خمیر کاغذ را بر زمین زده‌ایم،‌ این طرحی است که اگر تأمین منابع شود،‌ تا 14 ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود، بودجه لازم برای این طرح 50 میلیارد تومان است.

وی هم‌چنین راه‌اندازی خط سوم تولید این کارخانه را نیز نیازمند 40 میلیون دلار برای واردات دستگاه‌های آسیایی و یا 70 میلیون یورو برای واردات دستگاه‌های اروپایی دانست.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران