نخبگان ایرانی خارج از کشور حمایت می‌شوند


نخبگان ایرانی خارج از کشور حمایت می‌شوند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اجرای طرح شناسی نخبگان ایرانی خارج از کشور و حمایت از آنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سورنا ستاری بعداز ظهر امروز در نشست روسا و استاتید نخبه دانشگاه‌های استان فارس اظهار داشت: این طرح توسط بنیاد ملی نخبگان آغاز شده و حمایت‌های لازم نیز در این زمینه از نخبگان ایرانی خارج از کشور صورت می‌گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان  اینکه دانشگاه‌ها بخشی از اقتصاد هستند گفت: باید به سمتی حرکت کرد که در دانشگاه تربیت نیروهای اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و از اقتصاد نفتی فاصله گرفت.

وی افزود: امروز اقتصاد جوانان در حوزه دانش و فناوری تامین می‌شود و باید دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان به این سمت حرکت کنند.

ستاری با اشاره به اینکه با پول دولتی نمی‌توان کای تجاری کرد و باید بین تجاری‌سازی و اختراع مرز ایجاد شود افزود: امروز چهار میلیون و 500 هزار نفر دانشجو در کشور فعال است و باید برای اشتغال این افراد از طرح‌های سنتی و قدیمی فاصله گرفت و از تکنولوژی‌های نوین و دانش‌بنیان بهره‌برد.

وی با اشاره به اینکه تجاری‌سازی یکی از موضوع‌های مهم به شمار می‌رود گفت: در این زمینه باید موضوع کیفیت در تجاری‌سازی در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته تا نتیجه آن یک برند باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد بیش از پیش حمایت می‌شوند افزود: امروز پیشرفت مناسبی در شرکت‌های دانش‌بنیان است و با برنامه‌ریزی‌های اصولی نیز رفع مشکلات موجود دنبال می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز اصل مهم در اقتصاد و اشتغال حرکت به  به سمت کارآفرینی است افزود: بسیاری از مشکلات با فکر تجاری صحیح حل می‌شود و باید استفاده از علم و فناوری به این مهم دست یافت.

ستاری با بیان اینکه امروز هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است افزود: باید باید تفکرات اقتصاد نفتی را تغییر داد و درصد قابل توجه  بودجه کشور را در اختیار علم و دانش و افزایش بهره‌وری قرار داد.

در این نشست نیز محمدعلی افشانی استاندار فارس اظهار داشت: باید  دانشگاه‌ها در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان سهام‌دار اصلی باشند تا با آن بخش قابل توجهی از اعتبارات تامین شود.

وی افزود: برای توسعه و تحول در شرکت‌های دانش‌بنیان باید بخش خصوصی، سیستم بانکی و مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف در کنار هم باشند تا مجموعه صنعتی و تولیدی را راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon