ساخت پالایشگاه آناهیتا ۵۰۰۰ نفر را مشغول به کار می‌کند


ساخت پالایشگاه آناهیتا 5000 نفر را مشغول به کار می‌کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ۵ هزار نفر در مدت زمان ساخت پالایشگاه ۱۵۰هزار بشکه‌ای آناهیتا در این مجموعه مشغول به کار خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، وجود بزرگراه بین‌المللی کربلا، فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه و کریدور هوایی در مسیر اروپا، راه‌آهن غرب کشور، منابع آبی طرح‌های گرمسیری، نیروی کار متخصص و غیره از جمله مهمترین ظرفیت‌ها‌ و قابلیت‌های استان کرمانشاه در زمینه اقتصادتوسعه اقتصاد و تجارت است.

پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای آناهیتا و پتروشیمی چهارم استان در شهرستان اسلام‌آباد غرب از طرح‌های صنعتی استان کرمانشاه و مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به این استان هستند که با آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این طرح‌ها رتبه صنعتی کرمانشاه بهبود قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد.

افتتاح پالایشگاه آناهیتا در بازدید رضا رحیمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از دفتر خبرگزاری تسنیم در این استان محور اصلی سئوالات بود که بخش نخست این گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

تسنیم: پالایشگاه آناهیتا چه میزان سرمایه‌گذاری نیاز دارد و آیا راه‌اندازی این مجموعه تولیدی در اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد؟

رحیمی: پالایشگاه آناهیتا با سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد تومانی یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده و عملیاتی شدن آن یکی از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه استکه با آغاز به کار این پالایشگاه به‌دلیل فناوری جدید این مجموعه بخشی از نیاز کشور در زمینه تولیدات پالایشگاهی تأمین می‌شود.

تسنیم: از زمان تصویب ساخت این پالایشگاه تا آغاز عملیات اجرایی، چند سال به طول انجامید. این فاصله به چه دلیل رخ داد؟

رحیمی: کند بودن روند آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا که یکی از مجموعه‌های ارزشمند استان کرمانشاه محسوب می‌شود به مشکل سهامداری آن مربوط می‌شود که با رفع مشکلات سهامداران این مجموعه و تشکیل کنسرسیومی از بانک‌ها برای تامین منابع مالی این پالایشگاه و توافق در انتخاب تکنولوژی مورد استفاده، پالایشگاه آناهیتا ارزش افزوده، محصول نهایی و اشتغالزایی خوبی برای استان به همراه دارد.

تسنیم: خوراک چه واحدهایی به کمک محصول تولیدی پالایشگاه آناهیتا تأمین می‌شود؟

رحیمی: پالایشگاه آناهیتا خوراک صنایع پایین دست استان کرمانشاه از جمله واحد ال.ای.بی را با توجه به اینکه این واحد در حال حاضر خوراک مورد نیاز خود را از از استان‌های دیگر تهیه می‌کند تأمین خواهد کرد.

تسنیم: عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا چه مدت طول خواهد کشید؟

رحیمی: پالایشگاه آناهیتا که طرحی چهار ساله است از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه محسوب می‌شود که پس از کلنگ‌زنی این طرح عظیم اقتصادی که سه‌شنبه دهم شهریورماه و با حضور وزیر کار انجام می‌شود، در صورت انجام فعالیت‌های موازی سه سال برای ساخت آن زمان نیاز است.

تسنیم: پالایشگاه آناهیتا زمینه اشتغالزایی چند نفر را فراهم می‌سازد؟

رحیمی: در مدت ساخت پالایشگاه پنج هزار نفر از افراد جویای کار استان کرمانشاه در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد که در کنار اشتغال به کار این افراد، صنایع جدیدی نیز در استان برای تامین تجهیزات و ساخت این پالایشگاه متولد می‌شوند و پس از ساخت و آغاز به کار این پالایشگاه نیز 600 تا 900 نفر به طور مستمر و مستقیم در این مجموعه مشغول به فعالیت خواهند بود.

تسنیم: رتبه صنعتی استان کرمانشاه در کشور چه وضعیتی دارد؟

رحیمی: امسال جایگاه صنعتی استان کرمانشاه در کشور به کمک پتروشیمی‌های سطح استان از 24 به 17 رسید که آغاز به کار پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی چهارم این رتبه را به طور قطع ارتقاء می‌دهد.

تسنیم: طرح خودروسازی صحنه به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در حال حاضر چه وضعیتی دارد؟

رحیمی: طرح خودروسازی کرمانشاه در شهرستان صحنه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان بوده که اجرایی شدن آن قطعی است زیرا این مطالبه بر حق استان که مناقصه ساخت سوله و ساختمان خودروسازی آن در حال انجام است با تکمیل عملیات ساخت محقق می‌شود.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon