تولید توربین‌های ۴۵ و ۲۵ مگاواتی متحرک در کشور تا پایان امسال


تولید توربین‌های 45 و 25 مگاواتی متحرک در کشور تا پایان امسال

مدیرعامل گروه مپنا از تولید توربین‌های ۴۵ و ۲۵ مگاواتی متحرک در کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عباس علی‌آبادی در مراسم تحویل نخستین توربین بادی 2.5 مگاواتی ساخت داخل که صبح امروز در شرکت مهندسی و ساخت ژنراتورهای مپنا(پارس) برگزار شد، اظهار داشت: اتفاق مهمی که اتفاق افتاده آن است که از آغاز اجرای این پروژه تاکنون زمان کوتاهی گذشته است و این موفقیت را به همکارانم تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به توانایی رفع نیازهای کشور در داخل، افزود: در حال حاضر ادعا می‌کنم هر تجهیزی را که کشور نیاز داشته باشد اگر اراده کنیم می‌توانیم در داخل کشور آن را بسازیم.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه برای ساخت تجهیزات در داخل دو شرط داریم، بیان کرد: ساخت تجهیزات اگر صرفه اقتصادی داشته باشد یا گلوگاه باشد، حتما در داخل کشور ساخته می‌شوند.

علی‌آبادی با بیان اینکه وقتی نیاز به تجهیزات به صورت گلوگاهی باشد دیگر صرفه اقتصادی داشتن تولید آن مد نظر نیست،‌گفت:‌ در این زمان‌ها بدون در نظر گرفتن صرفه اقتصادی، تلاش می‌کنیم تجهیزات مورد نیاز را بسازیم.

وی با بیان اینکه امروز کشور ایران ظرفیت بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: در ژنو مسئول شرکت زیمنس، در حضور جمعی از صنعتگران جهان اعلام کرد که گروه مپنا چهارمین توربین‌ساز برتر جهان است.

مدیرعامل گروه مپنا افزود: همین مسئول که در شرکت زیمنس فعالیت می‌کند پس از حضور در گروه مپنا گفت مپنا از زیمنس عبور کرده است و ما دیگر به عنوان یک مشتری به مپنا نگاه نمی‌کنیم بلکه نگاه ما به مپنا از نوع همکاری است.

علی‌آبادی با بیان اینکه امروز توانمندی‌های زیادی داریم، بیان کرد: بیش از هر چیزی باید به  نیروی انسانی و دانش توجه کنیم.

وی با بیان اینکه این عرصه زمینه خوبی بود تا توانایی‌های خود را بسنجیم، گفت: در حال حاضر ایران در زمینه‌های سدسازی و ساخت توربین صاحب رتبه بالایی در جهان است.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه موضوعی که باید نگران آن باشیم کمبود منابع مالی نیست، اظهار داشت: موضوعی که بسیار مهم است و اعتبار دارد موضوع تولید است.

علی‌آبادی با بیان اینکه امروز دولت باید با خلق پول مجازی محرک‌هایی را برای چرخ صنعت ایجاد کند، افزود: وزارت نیرو باید محرک لازم را برای چرخ صنعت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال دو محصول جدید را به سبد محصولات خود اضافه می‌کنیم، بیان کرد: توربین 25 مگاواتی که به صورت موبایل و متحرک است را تا پایان امسال تولید می‌کنیم.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه این توربین ظرفیت تولید برق یک شهر در زمان‌‌هایی که حوادث غیرمترقبه رخ می‌دهد را دارد، گفت: این توربین همه تجهیزات لازم را به همراه خود دارد.

علی‌آبادی با بیان اینکه ایران با ساخت این توربین به دومین کشوری تبدیل می‌شود که این توربین 25 مگاواتی را می‌سازد، اظهار داشت: مشتری خرید این تجهیزات زیاد است ولی سازمان پدافند غیرعامل و وزارت نیرو باید در این زمینه ما را حمایت کند.

وی با بیان اینکه توربین 45 مگاواتی دومین تجهیزی است که قول می‌دهم آن را بسازیم، بیان کرد: این توربین ساخت مپنا است و تحت لیسانس هیچ کشوری نیست و جزو آخرین فناوری‌هایی است که در جهان استفاده می‌شود.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه این تجهیز اگر ساخته شود خلقی در صحنه صنعت کشور است، گفت: قرار بود این توربین تا شهریورماه سال جاری عرضه شود ولی تا پایان سال از آن رونمایی می‌کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon