تشکیل هیئت نظارت در ستاد اقامه نماز استان گیلان


تشکیل هیئت نظارت در ستاد اقامه نماز استان گیلان

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت:هیئت نظارت در ستاد اقامه نماز شکل گرفته است که این هیئت بر کار ادارات، سازمان ها و نهادها راجع به اینکه آیا تبلیغات و ارشادهایی در مورد نماز دارند یا خیر نظارت می‌کند.

حجت الاسلام ابوطالب حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: مأموریت ستاد اقامه نماز ترویج و توسعه فرهنگ نماز است، چند اصول و راهنما در این زمینه داریم و از آن‌ها راهنمایی می‌گیریم و هدف ما معین می‌شود.

یکی از این اهداف، منویات مقام معظم رهبری و سخنرانی‌های ایشان درباره نماز است و در اجلاس‌های متعددی که پیام داده‌اند و دیگر اینکه از صاحب نظران و تحقیقات علمی آنها استفاده می‌کنیم و علاوه بر این از مشارکت مردمی و نهادها و سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بهره می‌گیریم.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز یک نهادی است که مستقل و غیرانتفاعی است و وابسته به دولت نیست افزود: یک عده از دل‌سوزان نماز، هیئتی تشکیل داده‌اند و این ستاد را ایجاد کرده‌اند و در هر شهرستانی نماینده‌ای داریم که اهداف ما را دنبال می‌کند و از سوی دیگر هدف ما درگیر کردن مردم با فریضه نماز است.

حجازی تصریح کرد: به دنبال بیانات مقام معظم رهبری در 23 اجلاس متعددی که داشته‌اند ستاد اقامه نماز یک عده محقق را جمع کرده تا از فرمایشات ایشان استنباط کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان گفت: هیئت نظارت در ستاد اقامه نماز شکل گرفته است که این هیئت بر کار ادارات، سازمان‌ها و نهادها راجع به اینکه آیا تبلیغات و ارشادهایی در مورد نماز دارند یا خیر نظارت می‌کند.

هر سازمان و وزارتخانه ای با ستاد اقامه نماز یک توافق‌نامه‌ای را تنظیم می‌کند و از طرف وزارتخانه به ادارات کل توافقنامه را اعلام می‌کند و ستاد اقامه نماز بر اساس آن توافقنامه‌ای که خودشان تنظیم کردند نظارت می‌کند و امتیاز می‌دهد.

وی بیان کرد: در هر اداره‌ای بالاترین مقام اجرایی آن اداره مسئول شورای اقامه نماز است و بر مبنای مصوبه دولت در وقت اقامه نماز باید رؤسای ادارات امکاناتی را فراهم کنند که 20 دقیقه برای کارکنان و کارمندان، فرصت اقامه نماز دهند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon