زیرساخت‌ شرکت‌ها، در شهرک صنعتی رشت توسعه می‌یابد


زیرساخت‌ شرکت‌ها، در شهرک صنعتی رشت توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: در سال گذشته شبکه فاضلاب و گاز تکمیل شد و هم‌چنین تامین برق آن نیز با ارتقاء ۴ مگاوات پیشرفت داشت که با توجه به بهره‌برداری واحدهایی با برق مصرفی بالا با پیگیری‌های لازم، موفق به ایجاد ۱۲۰ مگابایت نیروی برق شد.

طهمورث لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت توسعه شهرک صنعتی سفیدرود اظهار داشت: تلاش بر این است که با معرفی سرمایه‌گذار جدید و با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت واحدهای جدیدی در شهرک‌های صنعتی مستقرشوند که این تفکر با موفقیت روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه هدف از تولید و توسعه زیرساخت‌ها ایجاد اشتغال پایدار است خاطرنشان کرد: مساحت شهرک صنعتی سفیدرود بیش از 660 هکتار است که 200 هکتار آن واگذاری صنعتی شده است که براساس پروانه بهره برداری برای 38 واحد، برای 850 نفر اشتغال ایجادشده است و با بهره برداری از 120 قرارداد دیگر برای 700 نفر دیگر نیز شغل ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: برای استقرار اصناف در مرحله توسعه این شهرک، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با ایجاد موقعیت مناسب به بهره‌برداری می‌رسد.

لاهوتی هدف اصلی و کنونی شهرک صنعتی سفیدرود را توسعه زیرساخت‌های سریع  شرکت‌ها در این شهرک  اعلام و تصریح کرد: در سال گذشته شبکه فاضلاب و گاز تکمیل شد و هم‌چنین تامین برق آن نیز با ارتقاء 4 مگاوات پیشرفت داشت که با توجه به بهره‌برداری واحدهایی با برق مصرفی بالا با پیگیری‌های لازم، موفق به ایجاد 120 مگابایت نیروی برق شده‌ایم.

این مقام مسئول گفت: بسیاری از صنایع در حدود 300 هکتار در بیرون از شهرک  پراکنده هستند که لازم است با هدف‌گذاری بلند مدت در داخل شهرک‌ها مستقر شوند و پراکندگی صنایع می‌تواند از بزرگ‌ترین مشکلات موجود است که این پراکندگی اثرات زیست محیطی بسیاری را به‌دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: عرصه در اختیار شهرک‌های صنعتی حدود هزار و 700 هکتار است که فقط 700 هکتار آن صنعتی و بقیه غیر صنعتی هستند.

وی افزود: به‌دنبال برهم زدن موقعیت‌های کشاورزی نیستیم بلکه هدف اصلی، حفظ منابع دولتی و عمرانی شهرک‌ها در جهت توسعه  زیرساخت‌های صنایع است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon