۶۱ شهید گمنام در یادمان‌های شهدای کردستان تدفین شده‌اند


61 شهید گمنام در یادمان‌های شهدای کردستان تدفین شده‌اند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: در حال حاضر تعداد ۶۱ شهید گمنام در یادمان های شهداء در شهرستان های مختلف استان تدفین هستند.

محمد رضا شرفبیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در حاشیه تشییع پیکر 17 شهید در سنندج اظهار داشت: بر اساس برنامه قرار است در آینده ای نزدیک تعداد دیگری از شهدای گمنام به کردستان انتقال پیدا کنند و در یادمان ها به خاک سپرده شوند.

وی ادامه داد: از زمان آغاز به کار ستاد تفحص و کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تاکنون پیکر هفت هزار و 500 شهید به کشور انتقال داده شده است که بیشتر آنها شناسایی شده اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: برنامه تشییع و بدرقه 17 شهید گمنام که صبح دیروز از مرز باشماق وارد کشور شدند از شهرستان مریوان آغاز شد و پس از آن در شهرستان های دیواندره و سقز با استقبال پرشور مردم ادامه پیدا کرد.

شرفبیانی عنوان کرد: امروز نیز آیین تشییع در شهرستان های سنندج، دهگلان، قروه، سریش آباد برگرار می شود و در پایان پیکر پاک شهدا به منظور برگزاری مراسم شبی با شهدا به بیجار منتقل می شود.

وی اظهار داشت: از این تعداد یکی از شهداء با عنوان «سردار سودی» شناسایی شده که احتمالا اهل زنجان است و از فرماندهان لشکر عاشورا بوده است.

شرفبیانی گفت: همچنین یکی از شهداء از پیشمرگ‌های مسلمان کرد است که تائید این امر منوط به انجام فعالیت های کارشناسی در تهران است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس کردستان افزود: این شهدای گرانقدر در عملیات های والفجر4، والفجر9، والفجر10 و نصر 7 به شهادت رسیده اند و پیکر پاک آنها در مناطق عملیاتی پنجوین، دربندی خان، چوارتا، بلفت و کرکوک کشف شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon