افزایش اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی به ۲۰۰۰ میلیارد تومان


افزایش اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی به 2000 میلیارد تومان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اعتبارات صندوق ‌نوآوری و شکوفایی تا پایان امسال به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سورنا ستاری عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس که در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری هیچ مشکل مالی در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان ندارد و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، به‌خاطر مشکلات ارتباطی است.

وی بیان کرد: امروز انواع تسهیلات کم‌بهره از محل صندوق ‌نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌شود و  شرکت‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه پایه اقتصاد دانش‌بنیان جوانان و منابع روی زمین هستند گفت: امروز 32 میلیون جوان در ایران وجود دارد و باید از این جوانان استفاده هنرمندانه در حوزه اقتصاد شود. پایه اقتصاد کشورمان جوانان زیر 30 سال به‌عنوان مدیران شرکت‌های بخش خصوصی هستند و باید با فکر و برنامه و استفاده از ظرفیت این جوانان به سمت اقتصاد حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید با برنامه‌ریزی به‌جای سرمایه‌گذاری در حوزه ساختمان به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه علم و دانش و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در رشد اقتصادی حرکت کرد. همچنین باید تکنولوژی را در قالب فرهنگ مناطق توسعه داد و رشد اقتصادی لازم را از صنایع دستی آن منطقه کسب کرد.

ستاری با تاکید بر نگاه جدید به اقتصاد دانش‌بنیان خاطرشان کرد: ایده در کشور زیاد است و باید با استفاده از جوانان آنان را به طرح عملیاتی و تجارت تبدیل کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این قانون نگاه نرم‌افزاری دارد و براساس آن هر فرد با عقل خود بخواهد اشتغالی توجیه‌پذیر ایجاد کند، 15 سال از مالیات معاف است.

وی به موضوع معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: تاکنون 1500 شرکت دانش‌بنیان از پرداخت مالیات معاف شده‌اند و این طرح همچنان ادامه دارد. همچنین معافیت‌های گمرکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور آغاز شده ‌و این مهم هم تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از نخبگان معافیت‌های سربازی نیز برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده و این افراد باید با شرایط خاص در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه به رونق اقتصادی در صنایع دستی ‌فارس و معرفی آن به بازارهای جهانی شد و افزود: صندوق پژوهش و نوآوری استان ‌در پرداخت تسهیلات کم کار بوده ‌و باید در این زمینه نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

‌انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon