اوباما: اختلاف من و نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای یک درگیری درون‌خانوادگی است

اوباما: اختلاف من و نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای یک درگیری درون‌خانوادگی است

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر لزوم افزایش همکاری امنیتی میان ایالات متحده و رژیم صهیونیستی اختلاف ایجاد شده میان خود و بنیامین نتانیاهو را یک درگیری درون خانوادگی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جروزالم پست، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه یهودی فوروارد اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل باید همکاری امنیتی خود را پس از بحثهای صورت گرفته درباره توافق هسته‌ای ایران افزایش دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه گفت: به نظرم پس از تکمیل بحث توافق در کنگره، برای دولت من و همچنین اسرائیل اهمیت دارد در مسیری حرکت کنیم که از ماه آوریل، زمانی که چارچوب سیاسی توافق در لوزان برای اولین بار اعلام شد، بر روی آن تاکید داشته‌ام و آن طرح سوالاتی درباره مهمترین چالش‌های امنیتی است که در منطقه با آنها مواجهیم و نحوه تقویت همکاری اطلاعاتی و نظامی میان دو طرف است.

رئیس جمهور آمریکا به طور خاص بر اهمیت دستیابی به راهکارهایی برای افزایش همکاری اطلاعاتی میان آمریکا و اسرائیل به منظور مواجهه با حزب‌الله به عنوان نماینده ایران در لبنان تاکید کرد.

وی بار دیگر اختلاف خود با بنیامین نتانیاهو درباره موضوع توافق هسته‌ای ایران را یک درگیری درون خانوادگی خواند.

باراک اوباما در ادامه ادعاهای مطرح شده مبنی بر ادبیاتی که وی علیه منتقدان توافق مورد استفاده قرار داده و آنها را "جنگ‌افروز" خوانده، تکذیب کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت