سالانه ۵۵۰ هزار تن محصولات دامی در اردبیل تولید می‌شود


سالانه 550 هزار تن محصولات دامی در اردبیل تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه به‌طور متوسط در حدود ۵۵۰ هزار تن محصولات دامی در استان اردبیل توسط دامداران تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کشاورزی و چهلمین نمایشگاه گل و گیاه و مبلمان شهری در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اظهار داشت: در حوزه کشاورزی بعد از چالش کمبود آب کشاورزی، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به کشاورزی یکی از ضعف‌های این حوزه در استان اردبیل است که نبود صنایع فرآوری موجب خام فروشی محصول شده و ارزش اقتصادی آن کاهش می‌یابد.

وی گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌های تخصصی کمک می‌کند که راندمان تولید افزایش و هزینه‌ها کاهش یابد که در کشور ما اهمیت بخش کشاورزی به عنوان موتور محرکه سایر بخش‌ها و تآمین کننده امنیت غذائی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: 4 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود و 28 درصد تولید ناخالص استان اردبیل از محل تولید محصولات کشاورزی بوده که یک سوم اشتغال استان نیز در بخش کشاورزی است.

سروی تصریح کرد: وجود دشت‌های حاصلخیز در استان اردبیل سبب شده است که 3.9 میلیون تومان انواع محصولات کشاورزی و نیز 550 هزار تن محصولات دامی به طور متوسط سالانه در استان تولید شود.

وی بیان کرد: استان اردبیل در بکارگیری ماشین آلات نوین کشاورزی موفق بوده به طوری که در حال حاضر 20 هزار دستگاه تراکتور در نیز انواع مختلف کمباین و سایر ماشین آلات در کشاورزی استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon