مشکلات بیمه صیادان گیلان همچنان حل نشده باقی مانده است


مشکلات بیمه صیادان گیلان همچنان حل نشده باقی مانده است

مدیرکل شیلات گیلان گفت: مشکلات بیمه صیادان هنوز حل نشده است و این مسئله توسط اداره کار و تاٌمین اجتماعی استان در دست بررسی است زیرا هزینه بیمه بیشترین هزینه مربوط به صیادان است و حل نشدن این مشکل، برای صیادان مشکل ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسحاق شعبانی عصر امروز درمحل اداره کل شیلات گیلان در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: در راستای صید ماهیان استخوانی 52 پره صید وجوددارد که از این تعداد 51 واحد فعال بوده وسالانه نزدیک به 4 هزارتن صید انجام می‌دهند.

وی گفت: برای صید کیلکا نیز 29 پره وجوددارد که از این تعداد 27 پره فعال و بقیه غیرفعال هستند و فعالیت در بخش‌آبزی پروری در حول 5 محور پر رنگ تر از صیادی در بخش گرم آبی و سردآبی  است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر خاطرنشان کرد: آمارها حاکی از برداشت 9 هزارتن برداشت سالانه، ماهی در استان است و برای ذخیره این نعمت الهی باتوجه به صفر بودن تکثیرطبیعی، باید از طریق تکثیرمصنوعی اقدام کرد که در این راستا  گیلان  سالانه 200 میلیون  از انواع بچه ماهیان را تولید و رهاسازی می‌کند.

شعبانی شرایط رودخانه ها را برای مهاجرت ماهیان نامناسب دانست و گفت: بعضی از رودخانه ها به‌دلیل کم آبی، آلودگی و یا ناامنی برای حفظ ذخایر طبیعی مناسب نبوده و برای پایداری شغل صیادی نیز لازم است که تکثیرمصنوعی بچه ماهی انجام بپذیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت سفید در استان 14 کیلو به ازای هر نفر است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی در حال حاضر، افزایش تولید پروتئین گوشت سفید، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال با همکاری شرکت‌های خصوصی است.

وی در مورد بیمه صیادان گفت: مشکلات بیمه صیادان هنوز حل نشده است و این مساله توسط اداره کار و تامین اجتماعی استان در دست بررسی است زیرا هزینه بیمه بیشترین هزینه مربوط به صیادان است وحل نشدن این مشکل، برای صیادان ضایعه به‌وجود خواهد آورد.

مدیر کل شیلات گیلان افزود: در حال حاضر حدود 14 پره صید غیرفعال در استان موجود است که  براساس آن هزارو 176 نفر صیاد در انتظار مشخص شدن وضعیت خود هستند شعبانی گفت: برای ساماندهی این افراد در امسال  30 میلیارد تومان مصوب شده است که این اعتبار 100 درصد به این امر تخصیص می‌یابد.

شعبانی تاٌکید کرد: این مسئله هم توسط استانداری و هم توسط نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌شود ولی زمان دقیق تخصیص آن به طور دقیق مشخص نشده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon