جشنواره شوراهای برتر کشور آبان ماه امسال برگزار می‌شود


جشنواره شوراهای برتر کشور آبان ماه امسال برگزار می‌شود

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: به‌منظور شناسایی و استفاده از خلاقیت‌های اعضای شوراهای اسلامی در سراسر کشور آبان ماه امسال جشنواره شوراهای برتر در تهران برگزار می‌شود.

غلامرضا بصیری‌پور در حاشیه همایش شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کازرون اظهار داشت: در بحث درآمدهای شهرداری به طور کلی معتقدیم حال که شهرداری‌ها به صورت خودکفا اداره می‌شوند کل درآمدهای شهر در قالب مدیریت واحد شهری تنظیم و به صورت درآمدهای پایدار توسط شهرداری‌ها هزینه شود.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: با توسعه خدمات ارائه شده توسط شهرداری‌ها می‌توان امیدوار بود که درآمد شهرداری‌ها افزایش یابد.

بصیری‌پور پیگیری و تصویب طرح اختصاص 2 درصد از مالیات بر ارزش افزوده به شوراها را از دیگر برنامه‌های شورای عالی استان‌ها دانست و عنوان کرد: با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی بخشی از مشکلات مالی شوراها برطرف می‌شود.

وی بر لزوم خودباوری شوراهای اسلامی تأکید کرد و افزود: شوراهای اسلامی به عنوان منتخبان مردم نباید خود را در تنگنای مسائل حاشیه‌ای قرار دهند و نقش ذاتی نظارتی خویش را فراموش کنند.

بصیری‌پور پویایی و خلاقیت را عامل موفقیت شوراهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شورا می‌تواند کمک زیادی به دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور تصریح کرد: به منظور شناسایی و استفاده از خلاقیت‌های اعضای شوراهای اسلامی در سراسر کشور آبان ماه امسال جشنواره شورای برتر در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره با تشکیل کمیته داوری از شورائیان روستا، شهر، بخش، شهرستان و استان دعوت شده و فعال‌ترین و خلاق‌ترین شوراها معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon