بازار فروش ماهی در استان‌ گیلان نیازمند ساماندهی است


بازار فروش ماهی در استان‌ گیلان نیازمند ساماندهی است

معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات گیلان گفت: بازار فروش ماهی در استان‌ گیلان نیازمند ساماندهی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اکبر ایلدرم عصر امروز در اداره کل شیلات استان گیلان در بندرانزلی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: اداره شیلات 3 هزار و 800 متر از زمینی را که مربوط به این اداره است برای ایجاد بازار ماهی در اختیار فروشندگان ماهی قرار داده است.

وی گفت: این زمین در مرکز شهر بندرانزلی واقع شده است که استعداد و ظرفیت ایجاد 2 بازار ماهی را دارد و اگر در این مکان بازار احداث نشود، اداره شیلات زمین مورد نظر را باز پس خواهد گرفت و اجازه  فعالیت دیگری غیر از بازار ماهی را در این زمین نمی‌دهد.

معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات گیلان با بیان اینکه سیاست این اداره بر احداث بازار و ساماندهی آن است تصریح کرد: احداث بازار علاوه برجذب گردشگر به بهداشتی بودن عرضه ماهی و جامع بودن بازار کمک می‌کند و شیلات نیز این تعهد را می‌پذیرد که ماهی را به‌صورت بهداشتی به بازار عرضه کند.

ایلدرم خاطرنشان کرد: دراین راستا تسهیلاتی نیز از محل طرح‌های توسعه کشاورزی تا سقف 4 میلیارد ریال اختصاص یافته  اما هنوز جذب نشده است و نهاد نظارتی خاصی نیز در قیمت محصول عرضه شده در بازار وجود ندارد و میزان عرضه و تقاضا، قیمت ماهیان گرم آبی را تعیین می‌کند.

این مقام مسئول گفت: محصولی که با دقت فراوان تولید می‌شود باید با شرایط مناسبی به دست مردم برسد و در این راستا شیلات گیلان برای هر شهرستانی یک بازار الگویی برای فروش آبزیان تعریف کرده است که این بازار در حال حاضر در شهر رشت ساخته شده و فعال است و بازارهای الگویی دیگری در شهرهای انزلی، تالش، صومعه‌سرا و آستارا در حال ساخت است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon