جشنواره موسیقی شهرهای آسیایی برگزار می‌شود


جشنواره موسیقی شهرهای آسیایی برگزار می‌شود

دبیرکل کمیته فرهنگی پنجمین اجلاس شهرداران آسیایی گفت: به‌منظور تبادل فرهنگی میان شهرهای آسیایی مقرر شد تا جشنواره موسیقی شهرهای آسیایی پرپا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی‌اصغر محکی شامگاه دوشنبه در مراسم اجتتامیه پنجمین اجلاس سراسری شهرداران آسیایی که با حضور 20 شهردار آسیایی به میزبانی قزوین برگزار شد، با ارائه گزارشی از کمیته فرهنگی پنجمین اجلاس سراسری شهرداران آسیایی اظهار داشت: براساس نشست‌هایی که در این کمیته برگزار شد پیشنهاد شهر قونیه برای عضویت در کمیته فرهنگی پس از تائید اعضا پذیرفته شد.

دبیرکل کمیته فرهنگی پنجمین اجلاس شهرداران آسیایی افزود: در همین راستا شهرداری قونیه به عنوان معاون رئیس کمیته فرهنگی پذیرفته شده و مقرر شد تا در تاریخ نوامبر 1016 نشست کمیته فرهنگی شهرداران آسیایی در استانبول ترکیه برگزار شود.

وی با تاکید به این نکته که تبادل فرهنگ میان شهرهای آسیایی در دستور کار قرار گرفته است، مطرح کرد: پس از بررسی چگونگی تبادل فرهنگی میان اعضا و شهرداران آسیایی مقرر شد تا در اجلاس بعدی گروهای هنری و موسیقی از هر کشور در این اجلاس حضور پیدا کرده تا جشنواره موسیقی شهرهای آسیایی پرپا شود.

محکی با اشاره به دیگر دستاوردهای کمیته فرهنگی شهرداران آسیایی عنوان کرد: به منظور مرور دستاوردهای مدیریت شهری شهرداران آسیایی جشنواره علمی_ فرهنگی شهرداران آسیایی برگزار می‌شود تا در این راستا بتوان بهترین تجربیات در حوزهای تنوع فرهنگی را شناسایی کرده و شهرداران دیگر نیز از این تجربیات استفاده کنند.

وی با بیان این نکته که باید دیدگاه‌ خود را نسبت به مدیریت شهری تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: از دیگر مواردی که مورد توجه کمیته فرهنگی شهرداران آسیایی قرار گرفته تغییر دیدگاه نسیت به مدیریت شهری است در همین راستا امروزه شهرهای آسیایی باید از مرحله تولید کنندگان کالا به سمت مرحله جدیدی به سمت " تولید کنندگان شهروند" حرکت کنند.

دبیرکل کمیته فرهنگی پنجمین اجلاس شهرداران آسیایی ادامه داد: به همین منظور تعاریف جدیدی همچون شهر اخلاق، تنوع فرهنگی، کیفیت زندگی شهری، اوقات فراغت، زندگی روزمره و سرمایه انسانی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon