آمار پالایش‌وپخش استفاده از ریفرمیت در تولید بنزین را تأیید کرد

آمار پالایش‌وپخش استفاده از ریفرمیت در تولید بنزین را تأیید کرد

آمارهای شرکت ملی پالایش‌وپخش نشان می‌دهد که وزارت نفت برای تأمین بنزین مورد نیاز کشور در تولید این فرآورده نفتی از ریفرمیت پتروشیمی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  آمار رسمی شرکت ملی پالایش‌وپخش‌ فرآورده‌های نفتی، متوسط تولید بنزین پایه در شهریورماه را حدود 65 میلیون و 300 هزار لیتر در روز ثبت کرده است.  همچنین در این آمار تولید "بنزین با اخطلاط" را در این مدت به طور متوسط روزانه حدود 74 میلیون و 600 هزار لیتر ثبت کرده است.

نکته جالب توجه در آمار شرکت ملی پالایش و پخش اختلاف قابل توجه تولید بنزین پایه و بنزین با اخطلاط است؛ در واقع این اختلاف تولید 9 میلیون لیتری حاکی از استفاده از ریفرمیت واحدهای پتروشیمی است.

یکی از مدیران شرکت ملی پالایش و پخش درباره استفاده از ریفرمیت پتروشیمی برای تولید بنزین داخل مدعی شده است که " سعی شده  فرمول ریفرمیت پتروشیمی‌ها را برای مخلوط کردن با بنزین پایه تولید داخل تغییر دهیم"!

 کاهش تولید بنزین در پالایشگاه‌ها، افزایش مصرف ( متوسط مصرف روزانه حدود 77 میلیون لیتر) و تکمیل نشدن طرح‌های بنزین‌سازی پالایشگاه‌ها علاوه بر این که موجب افزایش قابل توجه واردات بنزین در ماه‌های اخیر شده است، وزارت نفت را مجبور به تولید بنزین پاتیلی در داخل کرده است؛ یکی از دلایلی که موجب شده وزارت نفت علی‌رغم ادعای آلایندگی ریفرمیت پتروشیمی دوباره از این اکتان افزا استفاده کند کاهش سطح ذخایر استراتژیک بنزین کشور است.

در حالی وزارت نفت برخلاف مصوبه سال 93 دولت، مبنی بر ممنوعیت استفاده از ریفرمیت پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین عمل کرده است که سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست در برابر این اقدام سکوت اختیار کرده‌اند؛ سازمان‌هایی که پیش از این مدعی بودند که دولت دهم به دلیل استفاده از ریفرمیت پتروشیمی در تولید بنزین، سلامت مردم را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه