۱۱۰۰۰میلیارد تومان بودجه عمرانی در خزانه دولت جا خوش کرد

11000میلیارد تومان بودجه عمرانی در خزانه دولت جا خوش کرد

در حالی بودجه عمرانی مصوب امسال ۵۰۸۰۰میلیارد تومان است که تا دیروز (۹ شهریور) تنها ۶۳۰۰ میلیارد تومان از این بودجه محقق شد و ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان هنوز تخصیص پیدا نکرده (۵ماهه باید ۱۷هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شد) و در خزانه دولت باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فعالیت‌های عمرانی یکی از مهمترین سرفصل‌های بودجه‌ای دولت در هر سال است که با عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در ردیف‌های بودجه مشخص است.

مجلس شورای اسلامی سال گذشته در جریان بررسی لایحه بودجه سال 94 کل کشور، اعتبار عمرانی بودجه امسال را 50800 میلیارد تومان مصوب کرد که افزایش قابل توجهی در مقایسه با میزان عملکرد دولت در سال گذشته دارد.

هرچند فعالیت‌های عمرانی دولت طی چند سال گذشته کاهش قابل توجهی یافته بود، در سال 93 بخشی از این کسری‌ها جبران شد و میزان پرداخت‌ بودجه عمرانی دولت در سال گذشته با احتساب اوراق مشارکت و اسناد خزانه و تهاتر، به 30هزار میلیارد تومان رسید.

در عین حال علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای سال 94 هم پیش‌بینی کرد، پرداخت‌های عمرانی به همین عدد 30هزار میلیارد تومان برسد که در صورت تحقق این رقم، بیش از 20هزار میلیارد تومان از رقم مصوب بودجه عقب است.

در عین حال محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی میزان تحقق بودجه عمرانی امسال تا روز نهم شهریور ماه را 6300 میلیارد تومان اعلام کرد که 44500 میلیارد تومان با رقم مصوب فاصله دارد. در عین حال در 5ماهه باید 17هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی پرداخت می‌شد که 11هزار میلیارد تومان در خزانه دولت باقی ماند.

با توجه به اینکه، فعالیت‌های عمرانی معمولاً در فصول گرم سال رونق می‌گیرد و در فصل زمستان شاهد کمتر شدن فعالیت پروژه‌های عمرانی هستیم، به نظر می‌رسد، پیش‌بینی رقم 30هزار میلیارد تومان تا پایان سال کمی خوش‌بینانه باشد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه