شهروندان آمریکا و جهان بیش از همه از جاسوسی‌های سایبری واشنگتن هراس دارند

شهروندان آمریکا و جهان بیش از همه از جاسوسی‌های سایبری واشنگتن هراس دارند

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که شهروندان ایالات متحده، اروپا، روسیه و استرالیا بیش از همه از برنامه‌های نظارتی و جاسوسی آنلاین دولت آمریکا هراس دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هاستینگ‌نیوز، نتایج یک نظرسنجی انجام شده از سوی مؤسسه آرت‌موشن نشان می‌دهد که مردمان جهان بیش از هر کشور دیگری از جمله روسیه، چین، ایران و یا کره شمالی از جاسوسی و نظارت اطلاعاتی دولت‌ ایالات متحده در فضای سایبر هراس دارند.

این نظرسنجی از سوی مؤسسه آرت‌موشن و با پرسش از 1000 شهروند در ایالات متحده، اروپا، روسیه و استرالیا انجام شده است.

در این نظرسنجی و در پاسخ به پرسشی در مورد هراس‌انگیزترین برنامه نظارتی دیجیتال دولت‌های جهان، 38 درصد پاسخگویان به ایالات متحده اشاره کردند. پس از آمریکا و با فاصله اندکی دولت‌های روسیه، چین و نهایتا کره شمالی قرار دارند. پاسخگویان در کشورهای استرالیا، آلمان، روسیه و انگلیس همگی ایالات متحده را به عنوان گزینه اول خود انتخاب کردند. در خارج از این منطقه نیز، پاسخگویان استرالیایی نیز بیش از همه از جاسوسی ایالات متحده هراس داشته و آن را در صدر گزینه‌های خود قرار دادند. علاوه بر آن، پاسخگویان آمریکایی نیز خودشان از نظارت‌های دولت خود بیش از دولت‌های ایران، کره شمالی و پاکستان هراس داشته‌اند.

اما در بیان کلی، شهروندان آمریکایی نسبت به اقدامت دولت خود در مقایسه با باقی جهان، رویکرد انتقادی کمتری دارند. از بین پاسخگویان، تنها 16 درصد بیان کردند که از برنامه‌های نظارتی داخلی کشورشان هراس دارند.

مدیر مؤسسه آرت‌موشن درباره این یافته‌ها گفته است: همانگونه که این تحقیق نشان می‌دهد، رسوایی‌های اخیر سازمان امنیت ملی آمریکا آسیب زیادی به اعتبار ایالات متحده در سرتاسر جهان زده است. در حالی که کشورهایی همچون چین و روسیه به طور فزاینده تأکید می‌کنند که شهروندان آن‌ها اطلاعات خود را در مراکز داده ملی و داخلی ذخیره کنند، اما برخی کشورهای مستقل اروپایی همچون سوئیس یک بهشت امن و کمیاب برای اطلاعات شخصی فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان