آمریکا تخصص لازم برای نظارت بر راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را دارد

آمریکا تخصص لازم برای نظارت بر راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را دارد

وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه گفت: ایالات متحده تخصص فنی گسترده ای دارد که برای راستی آزمایی اینکه آیا ایران به تعهدات خود برای محدود کردن برنامه هسته ای اش پایبند است یا نه، کمک خواهد کرد.

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به‌نقل از بوستون گلوب، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در سخنانی در دانشکده حقوق دانشگاه کلرادو تأکید کرد: واشنگتن تخصص گسترده‌ای برای نظارت بر راستی آزمایی پایبندی ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق بین المللی را دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: توافقی که توسط آمریکا و سایر قدرت های جهانی مورد مذاکره قرار گرفته است، به طور عمده‌ای بر علم و دانش وزارت انرژی آمریکا متکی بوده است.

وی افزود: تخصص هسته‌ای ما از نظر مقیاس و دامنه، بی همتا و بی نظیر است. این مساله الهام بخش اعتماد به نفس و اطمینان ما در بررسی راستی آزمایی ابعاد توافق هسته‌ای ایران خواهد بود.

جمهوریخواهان کنگره با توافق هسته‌ای مخالف هستند ولی تاکنون 31 سناتور دموکرات حمایت خود را از این توافق اعلام کرده‌اند.

مونیز اظهار داشت: وزارت انرژی آمریکا شبیه سازی‌های رایانه‌ای و فناوری های آزمایشگاهی را توسعه داده است تا از قابلیت اطمینان به زرادخانه هسته‌ای آمریکا بدون انفجارهای آزمایشی اطمینان حاصل کند و این توانایی‌ها به نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان