جمهوری‌خواهان برای تظاهرات علیه توافق هسته‌ای مقابل کنگره آماده می‌شوند

جمهوریخواهان برای تظاهرات علیه توافق هسته‌ای مقابل کنگره آماده می‌شوند

شخصیت‌های برجسته حزب جمهوری‌خواه به‌دنبال برگزاری یک راهپیمایی علیه توافق هسته‌ای در مقابل کنگره هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن تایمز، دونالد ترامپ، تد کروز و گلن بک، شخصیت‌های مشهور جمهوری‌خواه به‌دنبال برگزاری یک راهپیمایی علیه توافق هسته‌ای ایران مقابل کنگره هستند.

ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، کروز به عنوان یک سناتور و گلن نیز که یک شخصیت مشهور تلویزیونی و رسانه‌ای است از حامیان حزب جمهوری‌خواه هستند و طرفداران خود را به شرکت در راهپیمایی روز 9 سپتامبر در مقابل کنگره آمریکا دعوت کرده‌اند.

مسئولان برگزاری این راهپیمایی با طرح موضوعاتی چون در خطر بودن امنیت ملی و اینکه اوباما به‌دنبال امتیازدهی بیش از حد به ایران است، به‌دنبال جذب هرچه بیشتر طرفداران حزب جمهوری‌خواه و مخالفان توافق هسته‌ای در این راهپیمایی است.

توافق هسته‌ای ایران به موضوعی برای تنش میان جمهوری‌خواهان و دموکراتها در آمریکا تبدیل شده است. نیدیا ولازکوئز، گریگوری میکس و ایوت کلارک نمایندگان ایالت نیویورک حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام کرده‌اند. پاتریک مورفی نماینده ایالت فلوریدا نیز روز گذشته حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

به اعتقاد نمایندگان دموکرات، مخالفت با توافق هسته‌ای ایران خطرات سیاسی به مراتب بیشتری نسبت به حمایت از آن به همراه خواهد داشت. کنگره آمریکا اکنون تا 17 سپتامبر (26 شهریور) فرصت دارد تا در خصوص این توافقنامه رأی‌گیری کند. در صورت رد این توافقنامه از سوی کنگره، اوباما نیز 22 روز فرصت دارد تا آن را وتو کند. کنگره برای رد وتوی اوباما نیاز به دو سوم آرای نمایندگان دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان