ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ابتکار عمل را در «مأرب» به دست دارند

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ابتکار عمل را در «مأرب» به دست دارند

در حالی که رسانه‌های نزدیک به ریاض از آغاز حمله گسترده نیروهای وابسته به عربستان در استان مأرب در شرق صنعا خبر می‌دهند، عضو دفتر سیاسی انصارالله تأکید کرد که ابتکار عمل در استان مأرب به‌دست نیروهای مردمی و ارتش یمن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نق از روزنامه الاخبار، ائتلاف سعودی در تلاش برای محاصره صنعا از محور مأرب در شرق پایتخت، نیروهای خود را جمع کردند و نیروهای زمینی سعودی روز گذشته عملیات گسترده‌ای را به اجرا در آوردند تا مقدمه محاصره صنعا را از چندین محور فراهم کنند.

در همین رابطه علی القحوم عضو ارشد دفتر سیاسی انصارالله تأکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ابتکار عمل را در دست دارند و پیشروی آنها به‌صورت مستمر ادامه دارد و ارتش و کمیته‌های مردمی این شهر از تمامی جهت‌ها به این شهر مسلط هستند.

در این میان نیروهای ائتلاف علیه یمن به‌رهبری عربستان روز گذشته حملات زمینی گسترده‌ای را علیه مأرب شروع و آن را مقدمه نبرد صنعا عنوان کردند.

ائتلاف سعودی در تلاش است از زمین و هوا انصارالله و ارتش یمن را تحت فشار میدانی قرار دهد و در این خصوص تلاش‌های خود را بر راه‌های منتهی به صنعا متمرکز کرده و از دو محور جنوب (تعز) و مأرب (شرق) در صدد پیشروی هستند.

اما محافل نزدیک به ارتش هوادار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن پیش از این اعلام کرده بودند که هدف از حمله به مأرب محاصره صنعا از دو محور است.

بنا بر اعلام این محافل محور شرقی استان جوف تا مأرب تعریف شده است، به این ترتیب که نیروهای ائتلاف علیه یمن از آنجا به‌سمت صنعا حرکت خواهند کرد.

اما این نقشه با موانع میدانی متعددی روبه‌رو است، از جمله اینکه جوف که نزدیک مرز عربستان قرار داشته هنوز به‌طور کامل در اختیار ارتش و انصارالله است، آن هم در حالی که مأرب و جوف از شمال غرب با استان‌های عمران و صعده و حجه هم‌مرز است که انصارالله در آنجا از نظر نظامی و مردمی پایگاه دارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان