اصفهان برند جشنواره فیلم کودک و نوجوان است


اصفهان برند جشنواره فیلم کودک و نوجوان است

استاندار اصفهان به جشنواره فیلم کوتاه و نوجوان اشاره کرد و گفت:‌ به شخصه تاکید بر برگزاری این جشنواره در استان اصفهان دارم، چرا‌که اصفهان برند جشنواره فیلم کودک و نوجوان است.‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با جمعی از عکاسان و فیلمسازان انجمن سینمای جوان اصفهان اظهار داشت: هدف اصلی و آرزوی بزرگ من رساندن اصفهان به جایگاه تراز نخستین خود است و باید باور داشت که رسیدن به این جایگاه با حرف و شعار غیر‌ممکن است.

وی با تأکید بر اینکه برای رساندن اصفهان به جایگاه شایسته خود باید در همه زمینه‌ها، جایگاه تراز نخستین خود را پیدا کنیم، افزود: باید در همه مسائل هنری، رسانه، میراث فرهنگی و صنایع دستی به جایگاه والای خود دست یابیم و اگر در همه این مسائل موفق نشویم، نمی‌توانیم به جایگاه در شان اصفهان و مردم این استان دست یابیم.

استاندار اصفهان با اشاره به سند آمایش سرزمین و محورهای توسعه استان اصفهان بیان کرد: با تاکید رئیس جمهور، ارتقای هنر به عنوان یکی از محورهای توسعه استان اصفهان قرار گرفته، چرا‌که شان و مقام اصفهان در این زمینه‌ از همه استان‌های کشور بالاتر است.

وی به تشکیل شورای هنری در جلسه شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: در این شورا از هر یک از رشته‌های هنری یک نفر شرکت می‌کند و با حضور استاندار به مسائل و مشکلات جامعه هنری استان اصفهان پرداخته می‌شود.

زرگرپور خاطرنشان کرد: برای توسعه استان اصفهان راهی نداریم، جز اینکه به مقوله‌های هنری در استان اصفهان به صورت ویژه بپردازیم.

وی گفت: امیدوار هستیم که با مدیریت جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات و فعالیت‌های مغفول مانده از دولت گذشته جبران مافات شود و شرایط بهتری را در فرهنگ و هنر استان اصفهان شاهد باشیم.

استاندار اصفهان به جشنواره فیلم کوتاه و نوجوان اشاره و اظهار داشت:‌ به شخصه تاکید بر برگزاری این جشنواره در استان اصفهان دارم، چرا‌که اصفهان برند جشنواره فیلم کودک و نوجوان است‌.

وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مخالف تفکیک بدون استدلال و منطق جشنواره فیلم کودک و نوجوان بوده، افزود: با تفکیک جشنواره به 2 بخش کودک و نوجوان انگیزه برای برگزاری جشنواره از بین می‌رود.

زرگرپور با تاکید بر اینکه از سوی استانداری و شهرداری اصفهان آمادگی برای برگزاری جشنواره اعلام شده، بیان کرد:‌ به زودی جلسه‌ای با مسئولان مربوطه برگزار می‌شود که در آن جلسه مخالفت با تفکیک جشنواره و دلایل مستدل برای این منظور ارائه می‌شود.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات انجمن سینمای اصفهان که از سوی مسئولان این انجمن ارائه شده، تصریح کرد: برای حل مسائل مربوط به مکان و همچنین اختصاص بودجه به این انجمن در جلسه‌ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار اصفهان با حمایت از این انجمن گفت: در حال حاضر همه با امیدواری به آینده نگاه می‌کنند، چرا‌که اقدامات در بستر معقولی قرار گرفته و مدیریت استان اصفهان نیز بر‌اساس علاقه شخصی و همچنین قرار گرفتن ارتقای هنر به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه استان اصفهان وظیفه خود می‌داند که هر اقدامی لازم باشد در راستای حمایت از این انجمن داشته باشد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه رئیس انجمن سینمای جوان استان اصفهان و همچنین جمعی از اساتید و اعضای این انجمن با تقدیر از اهتمام دولت تدبیر و امید به ویژه استاندار اصفهان در عرصه‌های فرهنگ و هنر، به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon