دست‌به‌دست شدن ۱۰ ساله درخواست استاد فرشچیان بین اتاق‌های مسئولان


دست‌به‌دست شدن 10 ساله درخواست استاد فرشچیان بین اتاق‌های مسئولان

معاون صنایع دستی کشور گفت: تاسیس و راه‌اندزای دانشگاه هنرهای سنتی درخواست ۱۰ ساله استاد فرشچیان است که متأسفانه در حال حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی گیر کرده است.

بهمن نامورمطلق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در زمینه راه‌اندزای دانشگاه هنرهای سنتی، با بیان اینکه متأسفانه حدود 10 سال است این موضوع را استاد فرشچیان پیگیری می‌کند ولی هنوز به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که استاد فرشچیان باید تایید کند که این دانشگاه زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی ایجاد شود که استاد نامه‌ای نوشت و تایید کرد تا دانشگاه به سازمان برود.

وی با بیان اینکه همه کارها را پیش بردیم و جلسه‌ها برای این موضوع برگزار کردیم تصریح کرد: متأسفانه استاد فرشچیان را با این سِن به این جلسه و آن جلسه می‌برند و در جلسه‌ای که با حضور سخنگوی دولت، رئیس سازمان محیط زیست، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد مطرح شد که این دانشگاه زیر نظر سازمان میراث فرهنگی راه‌اندزای شود و همه هم قبول کردند، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه منتظر ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم، ادامه داد: ما برای این دانشگاه مکان مورد نظر را در نظر گرفتیم و همه موارد مورد نیاز را تامین کردیم، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است؛ هر جایی در دنیا بود و چنین استادی داشت تا به حال 10 دانشگاه برایش درست کرده بودند، اما 10 سال است که این درخواست استاد به این اتاق و آن اتاق می‌رود.

نامورمطلق خاطرنشان کرد: ابتدا در فرهنگستان هنر، بعد در وزارت علوم و بعد در شورای عالی انقلاب فرهنگی گیر کرد و این روند غلطی است، استاد به خوبی متوجه شده است که مشکل اصلی ما در هنرهای سنتی، ضعف در آموزش است لذا باید در این زمینه مساعدت و همکاری شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon