افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها در دانشگاه شهید بهشتی

افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها در دانشگاه شهید بهشتی

رئیس بنیاد سعدی در حاشیه اختتامیه دوره دانش‌افزایی زبان فارسی مرکز آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها را در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح و از فعالیت پنج مرکز دانشگاهی در زمینه آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، غلامعلی حداد عادل در حاشیه اختتامیه دوره دانش‌افزایی زبان فارسی که به مدت یک ماه در تهران و در دانشگاه شهید بهشتی با حضور فارسی‌آموزانی از کشورهای جهان برگزار شد،‌ مرکز آموزش زبان فارسی به غیر ایرانی‌ها در دانشگاه شهید بهشتی را افتتاح کرد.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آغاز به کار مرکز آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها در دانشگاه شهید بهشتی گفت: هشتاد و دومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی به خوبی برگزار شد و بحث آموزش در این دوره به صورت جدی دنبال شد.‌ هم‌چنین در بخش‌های فوق‌برنامه نیز برنامه‌های بسیار خوبی برای فارسی‌آموزان تدارک شده شده بود. به گونه‌ای که نزدیک به 27 برنامه بازدید و سفر داشتند.

حداد عادل در پاسخ به دیگر پرسش تسنیم مبنی بر افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه شهید بهشتی،کارکرد آن و تعامل بنیاد سعدی با دانشگاه شهید بهشتی گفت: موضوع آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها و کسانی که فارسی زبان مادریشان نیست، چندین سال است که در دانشگاه‌های ایران به صورت یک رشته تخصصی وجود دارد. در حال حاضر در پنج دانشگاه در ایران مرکز خاص آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها ایجاد شده است.

وی ادامه داد:‌ دانشگاه شهید بهشتی نیز این مرکز را افتتاح کرد و ما به عنوان بنیاد سعدی که وظیفه گسترش زبان فارسی در دنیا را برعهده داریم از افتتاح این‌گونه مراکز استقبال و شادمان هستیم.

رئیس بنیاد سعدی درباره سیاست‌های دوره بعدی دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی گفت: ممکن است با توجه به تجدید نظر و تجربه امسال، شکل این دوره‌ها را کمی تغییر دهیم اما این موضوع منوط به برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در بنیاد سعدی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران