عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه آغاز شد

عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه آغاز شد

عملیات اجرایی فاز اول پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز سه شنبه با حضورعلی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز اول پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه به زمین زده شد.

احداث این پروژه در استان کرمانشاه در اواخر سال 85 به تصویب هیئت وزیران رسید اما در سال 86 اجرای آن متوقف شد. پس از آن بار دیگر در سال 89 کلنگ آن به زمین زده شد اما بار دیگر روند اجرای پروژه متوقف شد تا اینکه با پیگیری های عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن امروز به زمین زده شد.

پروژه پالایشگاه آناهیتا در زمینی به مساحت 571 هکتار در کیلومتر 15 جاده کرمانشاه همدان احداث می شود.

از تاثیرات اقتصادی پالایشگاه می توان به رونق و توسعه اقتصادی صنایع استان، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در نتیجه ایجاد صنایع پایین دستی، ارتقای سطح علمی، فرهنگی و تبلیغی و رونق حمل و نقل اشاره کرد.گروه تامین اجتماعی شستا با 33.3 درصد، گروه صندوق بازنشستگی کشوری نیز با 33.3 و گروه نفت با 33.4 درصد سهامداران اصلی این پروژه هستند.

این طرح همچنین دارای تخفیف 10 درصدی در بهای نفت خام تخصیصی پس از 10 سال از زمان بهره برداری بوده که نقش مهم و استراتژیکی در تامین نیاز منطقه غرب و فرآورده های نفتی، نقش اساسی در حل مشکل اشتغال منطقه، ارتقای سطح علمی، تخصصی  و مهارت های فنی نیروهای استخدامی خواهد داشت.

ظرفیت پایین پالایشگاه موجود استان و عدم تولید فرآورده های مورد نیاز، فرسودگی و لزوم تعویض و تغییرات بنیادی در پالایشگاه موجود، لزوم تامین نیاز منطقه به فرآورده های نفتی با توجه به روند رو به افزایش فرآورده های نفتی در منطقه که تا سال 1403 نیاز ما افزون بر 112 هزار بشکه در روز خواهد بود از جمله دلایل توجیهی احداث پالایشگاه است.

همچنین تولید فرآورده های نفتی مطابق مشخصات کیفی روز euro-v حدود 25 میلیون لیتر در روز، جلوگیری از خام فروشی و تبدیل نفت خام سنگین به فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر، ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری استان و منطقه غرب، توسعه صنایع پایین دستی و رونق اقتصادی صنایع استان از دیگر اهداف احداث پالایشگاه آناهیتا است.

پیش بینی می شود در زمان احداث پروژه و بهره برداری از آن برای حدود 12 هزار نفر در استان اشتغالزایی ایجاد شود.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه