سهمیه سوادآموزی ۱۰ هزار نفری اردبیل ۱۰۰ درصد تحقق می‌یابد


سهمیه سوادآموزی 10 هزار نفری اردبیل 100 درصد تحقق می‌یابد

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سهمیه استان اردبیل در حوزه سوادآموزی ۱۰ هزار نفر بوده که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تمامی سهمیه ابلاغی ازمرکز، در وقت باقیمانده به صورت ۱۰۰ درصد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، دیوان اکبری‌فر صبح امروز در جلسه بررسی اجرای طرح‌های سوادآموزی در اردبیل اظهار داشت: سهمیه استان اردبیل در حوزه سوادآموزی 10 هزار نفر بوده که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تمامی سهمیه ابلاغی ازمرکز، در وقت باقیمانده به صورت 100 درصد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در تاریخ سوادآموزی کشور فعالیت‌های چشمگیری بعد از انقلاب در استان اردبیل در بحث سوادآموزی اتفاق افتاده و بسیاری از مردم کشور که از ایننعمت بی‌بهره بودند توانسته‌اند در قالب اجرای طرح‌ها سوادآموزی تحت پوشش قرار گرفته و از نعمت سواد برخوردار شوند.

اکبری‌فر افزود: در سال 55، درصد باسوادی از31 درصد بر اساس سرشماری سال 90 به 91 درصد رسیده است و این نمایانگر رشد 60 درصدی سوادآموزی در کشور و استان اردبیل بوده که باید تلاش و جدیت بر افزایش این میزان به 100 درصد باشد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از حرکت جهشی فعالیت سوادآموزی در جریان سال‌های 93 و 94 خبر داد و گفت: در بحث سوادآموزی نسبت به سال 92 رشد 52 درصدی داشتیم که این امر بیانگرر فعالیت گسترده در این حوزه است.

وی بیان کرد: با پیش‌بینی سازمان برای نیمه نخست امسال به جای 20 درصد تحقق سوادآموزی در استان تا تاریخ یکم شهریورماه، 38 درصد تحت پوشش سهمیه قرار گرفته است که با برنامه‌ریزی‌های انجامشدهتا پاین سال به طور کامل سهمیه در نظر گرفته شده محقق می‌شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: فعالیت‌های سوادآموزی در استان اردبیل در مورد تحت پوشش سهمیه ابلاغی در رتبه دوم کشوری قرار دارد که با تلاش و تداوم فعالیت‌ها در این راستا می‌توان در این حوزه بیش از گذشته موفق عمل کرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon