محدودسازی ایران و حمله به دموکراسی؛ هدف تجاوز به یمن است

محدودسازی ایران و حمله به دموکراسی؛ هدف تجاوز به یمن است

فینیان کانینگهام روزنامه نگار و تحیلیلگر رسانه ایرلندی گفت: تجاوز به یمن جنگ نیابتی از سوی غرب است که محدودسازی ایران و حمله به دموکراسی را در نظر دارد. با این اوصاف برایم سؤال است چگونه می‌توان از عادی سازی روابط ایران و کشورهای غربی حرف زد؟

به گزاری خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین روز از کنگره بین المللی 17000 شهید ترور صبح امروز سه‌شنبه 10 شهریور ماه 94 با حضور حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد. این مراسم  در تالار خواجه نصیر دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

فینیان کانینگهام، روزنامه نگار و تحیلیلگر رسانه ایرلندی با موضوع «یمن نمونه دیگری از جنگ‌های نیابتی غرب برای مهار ایران با استقرار تروریسم تکفیری» در این همایش گفت: من تقدیر می‌کنم از حمایت‌های مردم جمهوری اسلامی از مردم ایرلند. همانطور که همه می‌دانیم دولت انگلستان با برقراری جوخه‌های اعدام قتل ترور از روشهای مختلف مردم بی گناه و مخالفان سیاسی را در ایرلند کشته و می‌خواست با اینکار درمردم ایجاد رعب و وحشت کند. در یمن جنگی اتفاق افتاده که به حریم و حاکمیت یک کشور تجاوز شده است.

وی ادامه داد: در این جنگ علیه یمن افرادی از کشورهای خلیج فارس و کشورهای دیکتاتور عربی همچون کویت عربستان امارات شرکت داشتند و عمان نیز در این تجاوز شرکت نکرد. یک سری نمایندگان و نائبان مختلف محلی از جمله اردن مصر مراکش و سودان شمالی هم شرکت داشتند و شک دارم که پاکستان از آن‌ها حمایت می‌کند و یا نه اما باید بدانیم رهبرانشان نیز در مناطقی همچون پاریس و واشنگفتن نشسته‌اند و متجاوزان را حمایت می‌کنند این حمله در پنج ماه پیش آغاز و در حال گسترش است. 

فینیان کانینگهام تصریح کرد: تجاوز نظامی علیه یمن با حضور و حمایت کشورها و دولتهای غربی و رسانه‌هایشان انجام می‌شود آن‌ها تلاش می‌کنند هرچه بیشتر این جنگ را کم اهمیت جلوه بدهند ایالت متحده آمریکا با ارائه جنگنده‌های خود و با حمایت‌های لجستیکی از بمباران‌ها حمایت کرد و این تجاوز بدون حمایت دولت‌های غربی همچون واشنگتن لندن و پاریس غیر ممکن بود.

این روزنامه‌نگار و فعال رسانه ای در ادامه سخنانش اظهار داشت: ماهیت تروریستی حمله به یمن حرف اصلی من است. من یک مسلمان نیستم اما به ماه رمضان احترام می‌گذارم چون ماه عبادت است اما عربستان با حمایت کشورهای غربی در همین ماه نسبت به ترور بمباران مساجد بازار خانه‌ها بیمارستان‌ها و اماکن غیر نظامی اقدام کرد. ما نمی‌توانیم عمق این فاجعه را در اینجا درک کنیم از سوی دیگر حمله به یمن بدون هرچگونه مجوزی از سوی سازمان ملل انجام گرفت و اگر گروه یا کشوری قصد حمله به کشوری داشته باشند باید با مجوز باشد اما این ائتلاف غربی در حمله‌ای نامشروع با حمایت کشورهای غربی صورت گرفت.

وی ادامه داد: کشورهای غربی به دنبال دفاع از دولت یمن هستند دولتی که مدتی قبل ساقط شد این حمله بدون هیچگونه مجوز انجام شد غربی‌ها و این ائتلاف نظامی علیه یمن، جمهوری اسلامی را به حمایت از یمن محکوم می‌کنند واقعیت چیز دیگری است. در این عرصه حمایت غربیها از تجاوز و تلاش در جهت شکست دوموکراسی در منطقه فقط به چشم می‌خورد آن‌ها می‌خواهند هرگونه جنبش دموکراسی را سرکوب کنند.

فینیان کانینگهام در بخش پایانی سخنان خود گفت: زمانی بود که در بحرین هم مخالفان سیاسی وجود داشت که کشورهای غربی این مردم بحرین را سرکوب کردند تجاوز به یمن نیز یک جنگ نیابتی از سوی غرب است که محدودسازی ایران و حمله به دموکراتیک را در سر دارد و حمله مشروعی هم نخواهد بود. با این اوصاف باید بگویم چگونه می‌توان سخن از عادی سازی روابط ایران و کشورهای غربی به میان آورد؟ و من عملا برای آن پاسخی ندارم. من از وزارت امورخارجه ایران تشکر می کنم که در مذاکرات موفقیت‌هایی را به دست آورد اما باید توجه داشت که طرف مقابل مذاکره با ایران با اصول و موازین جمهوری اسلامی ایران مخالف هستند همانطور که آیت‌الله خامنه‌ای یعنی مقام معظم رهبری فرمودند هدف از مذاکرات فشار آوردن به جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل