مسلمانان سنی احترام به اهل‌بیت (ع) را امری واجب می‌دانند

مسلمانان سنی احترام به اهل‌بیت (ع) را امری واجب می‌دانند

امام جمعه مهاباد گفت: مسلمانان سنی خود را محب اهل‌بیت (ع) می‌دانند و احترام به آنان را نیز بر خود واجب می‌شمارند.

ماموستا قادر سهرابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درارومیه، اظهار داشت: چنانچه فیلمهای تاریخی منطبق با وقایع تاریخی باشد مورد استقبال مردم قرار گرفته و تاثیرات مثبت نیز به همراه می‌آورد.

وی به فیلم حضرت محمد (ص) ساخت ایران اشاره و بیان کرد: قضاوت مردم در رابطه با فیلم محمد رسوالله نیز از دیگر فیلم‌های تاریخی تبعیت می‌کند به طوری که اگر مردم محتوای فیلم را منطبق با وقایع تارخ اسلام دریابند استقبال کرده و تحت تاثیر نیز قرار می‌گیرند.

امام جمعه مهاباد به دلایل جلوگیری از تبلیغات فیلم محمد رسول‌الله توسط رسانه‌های معاند پرداخت و افزود: آنها می‌دانند که این فیلم برگرفته از واقعیت‌های اسلام است و با فتنه‌ها و اهداف شوم آنها هیچگونه سازگاری ندارد بنابراین از تبلیغات این فیلم پرهیز می‌کنند.

سهرابی تصریح کرد: حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت للعالمین است و همواره منشاء رحمت و عطوفت در میان مردم از هر دین و قومی بود و خوشبختانه مردم مسلمان ایران اسلامی به ویژه در مناطقی همچون آذربایجان‌غربی که متشکل از شیعه و سنی است با پیروی از پیامبر اسلام زدگی مسالمت‌آمیزی دارند چرا که خدا، کتاب و دین ما یکی است و جزئیات نمی‌تواند سبب بروز اختلاف در میان شیعه و سنی شود.

امام جمعه مهاباد گفت: مسلمانان سنی خود را محب اهل‌بیت (ع) می‌دانند و احترام به آنان را نیز بر خود واجب می‌شمارند به طوری که در تشهد نماز چنانچه بر آل محمد صلوات نفرستیم نمازمان باطل محسوب می شود.

وی گفت: با وجود این شواهد دشمن به دنبال نکاتی است که از آنها فتنه‌ای در میان شیعه و سنی به پا کند و اگر در مطلبی و یا موضوعی در فیلم محمد رسول الله پیدا کند که منطبق با وقایع تاریخ اسلام نباشد از آن سوء استفاده کرده و علیه مسلمان دست به کار می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon