اتحادیه بین‌المجالس جهانی نباید در مبارزه با تروریسم نقش انفعالی داشته باشد

اتحادیه بین‌المجالس جهانی نباید در مبارزه با تروریسم نقش انفعالی داشته باشد

رئیس مجلس گفت: اتحادیه بین‌المجالس جهانی نباید در قبال مبارزه با تروریسم نقش انفعالی داشته باشد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در چهارمین کنفرانس رؤسای مجالس جهان در نیویورک به سر می‌برد در دیدار با "صابر حسین چودری" رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی، گفت: این اتحادیه در قبال تحولات مهم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جهان باید نقش فعال و سازنده‌ای ایفا کند.

وی با مهم خواندن نقش اتحادیه بین‌المجالس جهانی در تحولات بین‌المللی بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر ظرفیت‌های این نهاد پارلمانی در مواجهه با موضوعات مهم جهانی تأکید کرد و افزود: مجلس ایران از تقویت نهاد اتحادیه بین‌المللی برای تأمین منافع ملت‌ها و گسترش صلح و امنیت در جهان حمایت می‌کند.

رئیس مجلس ادامه داد:هزینه‌ای که صرف فعالیت‌های ساخت سلاح و تجهیز گروه‌های تروریستی می‌شود، اگر برای رفاه و پیشرفت کشورهای هدف به کار گرفته شود اثری از افراط‌گرایی و تروریسم نخواهد ماند.

لاریجانی به حمله غیرقانونی به یمن و نیاز مبرم مردم این کشور به امکانات اولیه اشاره و تصریح کرد: اتحادیه بین‌المجالس با اعزام یک هیئت حقیقت‌یاب به منطقه و بررسی راه‌های کمک به مردم این کشور در کاهش مشکلات آنها بکوشد.کشورهای دارای تجهیزات نظامی و هسته‌ای سرمایه‌های خود را صرف رفاه بشری کنند.

وی اضافه کرد: اتحادیه بین‌المجالس جهانی نباید در قبال گسترش تروریسم و افراط‌گرایی و حمله یک کشور به کشوری ضعیف نقش انفعالی داشته باشد.

در ادامه این دیدار "صابر حسین چودری" رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی با ابراز خرسندی از حضور هیئت ایرانی در اجلاس نیویورک، از ایران به عنوان کشوری مهم و دارای فرهنگ و تمدن غنی یاد کرد و گفت: گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران همواره مشارکت هدفمند و سازنده‌ای در فعالیت‌های این اتحادیه داشته است.

وی افزود: جهان دوران دشواری را پشت سر می‌گذراند و همه کشورهای دارای تجهیزات نظامی و هسته‌ای اگر سرمایه‌های خود را صرف رفاه بشری کنند، فقر و مشکلات در جهان ریشه‌کن می‌شود.

رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی خاطر نشان کرد: اتحادیه بین‌المجالس با صدور بیانیه‌ای از توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 حمایت کرد که امیدواریم ملت ایران پس از تحمل تحریم‌ها در مسیر پیشرفت گام بردارند.

"چودری" از جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال این اتحادیه یاد کرد و خواستار استمرار همکاری مجلس شورای اسلامی با اتحادیه بین‌المجالس جهانی در حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای شد.

سید احمدرضا دستغیب، رئیس شورای اجرایی و مؤید حسینی‌صدر دبیرکل گروه بین‌الملل و نیز خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل هم به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و نقش اتحادیه بین‌المجالس جهانی پرداختند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon