جهانگیری: دستاوردهای بزرگ در اثر بازشدن راه‌های ورود به کشور مورد بی‌توجهی واقع نشود


جهانگیری: دستاوردهای بزرگ در اثر بازشدن راه‌های ورود به کشور مورد بی‌توجهی واقع نشود

معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه طی ماه‌های آینده بخش وسیعی از تحریم‌ها برداشته می‌شود، گفت: نباید بگذاریم دستاوردهای بزرگ در اثر باز شدن راه‌های ورود به کشور مورد بی‌توجهی واقع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چالوس، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم بهره برداری از نخستین سد و نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه چالوس اظهار داشت: با توجه به اینکه از دولت قبل دو مشکل اساسی بدهی بالا و محدودیت منابع در وزارت نیرو وجود داشت, رسیدن به حجم 5 هزار مگاوات ظرفیت جدید در برق کشور را با دشوار روبه‌رو کرد.

وی افزود: نیروگاه سیاه‌بیشه با تکیه بر توانمندی مهندسان ایرانی به بهره برداری رسید و  تمامی دولت‌های بعد از انقلاب در روند ساخت آن نقش داشتند و این پروژه در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است.

جهانگیری بیان داشت: تاکنون در سطح بین المللی, 16 مقاله در مورد سد سیاه بیشه  ارائه شده است و این سد, سند افتخار مهندسی ایرانی است.

وی گفت: با توجه به اینکه در صنعت برق و آب کشور شرایط ویژه ای داریم,در بخش آب با چالش‌های زیادی روبرو هستیم که وزارت نیرو با برنامه‌ریزی دقیق جهت رفع آن در تلاش است.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: آمایش سرزمین با توجه به محدودیت ‌های آب باید صورت گیرد زیرا در هر نقطه‌ای نمی‌توان صنعت ایجاد کرد بلکه باید صنعت را به سواحل و دریا ببریم.

وی  با اعلام اینکه صنعت برق کشور با مشکل عمده در حجم بالای بدهی‌ها مواجه است و با وجود دارابودن مهم‌ترین ذخایر و منابع کشور این صنعت حجم بالایی بدهی دارد، یادآور شد: دولت در کنار اینکه تلاش می‌کند از بار مالی این وزارتخانه بکاهد، 220 میلیارد تومان بابت یارانه از این بخش دریافت می‌کند که معتقدیم اگر صرف توسعه صنعت آب و برق کشور شود, رشد بیشتری داشته و بدهی‌های این مجموعه کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه امسال سال سخت مالی برای دولت است و وزارت نیرو با حجم بالای بدهی‌ها و تاخیر در سرمایه‌گذاری‌ها مواجه شده است، گفت: 74 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های کشور بوده که سالیانه به طور متوسط باید 5 هزار مگاوات جدید وارد مدار شود و باید سعی کنیم همواره 15 هزار مگاوات در حال ساخت داشته باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: تصور بنده این بود که در تابستان امسال با مصرف 50 هزار مگاوات خاموشی‌های بیشتری داشته باشیم ولی با مدیریت خوب وزارت نیرو، در نقاط محدودی خاموشی رخ داد.

جهانگیری با اشاره به اینکه طی ماه‌های آینده بخش وسیعی از تحریم‌ها برداشته می‌شود و دوران پساتحریم را در پیش خواهیم داشت، گفت: این دوران فرصت‌ها و تهدیداتی دارد؛ مدیریت کشور در دست نخبگان است و انتظار می‌رود در همه مراحل این نخبگان نظرات سازنده خود را ارائه دهند و نباید بگذاریم دستاوردهای بزرگ در اثر باز شدن راه‌های ورود به کشور مورد بی‌توجهی واقع شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon