ترس از افکار عمومی مانع امتیازدهی نتانیاهو در مذاکرات سازش بود

ترس از افکار عمومی مانع امتیازدهی نتانیاهو در مذاکرات سازش بود

سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در نامه سال ۲۰۱۰ خود اعلام کرده بود که ترس از شناخته شدن به‌عنوان یک "احمق" در بین افکار عمومی صهیونیستها مانع از امتیازدهی نتانیاهو در مذاکرات سازش بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، مارتین ایندیک، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی سال 2010 در نامه‌ای محرمانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به "عدم خیرخواهی روحی" در مذاکرات سازش با فلسطینیان و ترس از شناخته شدن به عنوان یک "احمق" در میان اسرائیلی‌ها متهم کرد. به اعتقاد سفیر سابق آمریکا همین مسئله مانع از امتیازدهی نتانیاهو در مذاکرات و پیچیده شدن روند گفتگوها شد.

در نامه ایندیک که اخیراً توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، آمده است: پروسه بازگرداندن نتانیاهو به یک وضعیت منطقی به صرف زمان و انرژی زیادی نیاز داشته و با توجه به اقدام وی در توهین به همتای مذاکره‌کننده فلسطینی‌اش به نظر می‌رسد که وی مذاکرات را جدی نگرفته است. در نهایت و پس از ایجاد تنش بسیار، سرانجام وی با امتیازدهی موافقت خواهد کرد که با این مسئله خشم بسیاری از طرفداران خود را نیز به همراه خواهد داشت و باعث به خطر افتادن اعتبار وی در میان حامیانش می‌شود.

وی در بخشی از نامه خود نوشت: حتی اگر دست خود را به دور نتانیاهو حلقه کنید باز هم وی تصور می‌کند که ما قصد رها کردن وی را داریم. حتی با وجود چنین اقدامات ناامید‌کننده‌ای، هیچ جایگزینی برای کنار آمدن با وی وجود ندارد.

در اوایل سال جاری میلادی، ایندیک که از سوی اوباما به‌عنوان فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات سازش در سال 2013 و 2014 انتخاب شده بود در مصاحبه با کانال 2 اسرائیل با اشاره به تنش میان نخست‌وزیر اسرائیل و رهبران اروپایی اعلام کرد که نتانیاهو از روابط نامناسب با رهبران دنیا رنج می‌برد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان