بهره‌برداری از ۲ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق تا تابستان ۹۵

بهره‌برداری از 2 هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق تا تابستان 95

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: حداقل ۲ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق، از پیک تابستان ۹۴ تا پیک تابستان ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

هوشنگ فلاحتیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: برای گذر از پیک تابستان سال آینده، اقدامات لازم در صنعت برق از هم اکنون شروع شده و بهره برداری از حداقل 2 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی را در برنامه داریم.

وی افزود: حداقل 2 هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق از پیک تابستان 94 تا پیک تابستان 95 به بهره برداری خواهد رسید که شامل نیروگاه 500 مگاواتی بهبهان، نیروگاه 500 مگاواتی یزد 2، بخش بخار نیروگاه کهنوج و واحدهای نیروگاه برق آبی سیمره و رودبار لرستان است.

معاون وزیر نیرو در خصوص اعمال محدودیت در بخش مصرف برای تابستان 95 گفت: مدیریت مصرف در زمان پیک با اعمال محدودیت متفاوت است؛ با هماهنگی وزارت نیرو و بخش صنعت در بسیاری از استانها، مصرف برق صنایع که ناشی از فعال بودن خطوط تولید است، از زمان پیک به ساعات غیرپیک منتقل می شود که این مسئله یک راهکار مدیریتی برای توازن بخشی به مصرف برق است و محدودیتی برای صنایع کشور به دنبال ندارد.

وی ادامه داد: این هماهنگی و تعامل با صنایع برای تابستان 95 نیز اجرایی می شود، در کنار آن طرح های تشویقی دیگری نیز مثل سال جاری برای کشاورزان خواهیم داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه