جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت در اجلاس‌های منطقه است


جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت در اجلاس‌های منطقه است

معاون امور بین الملل و ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت در اجلاس‌های بین المللی منطقه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین حامد علم الهدی ظهر امروز در همایش معمرین هادیان نور و تجلیل از روحانیون معمر و پیشکسوت استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با حضور خانواده های روحانیون، نماینده ولی فقیه استان و استاندار کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ایران اسلامی در اجلاسهای بین المللی به عنوان محور مقاومت در منطقه حضور داشته است.

وی با اشاره به برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالجاری با حضور در مجالس بین المللی و اجلاس های متعددی که در بیروت و لبنان و اجلاس مقاومت و مقاومت نیروهای حزب الله در مقابل رژیم صهیونیستی برگزار شده، جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور مقاومت حضور داشته است.

معاون امور بین الملل و ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به جایگاه والای علما و روحانیون اشاره کرد و تصریح کرد: در هر عرصه و حرفه‌ای معمولا از پیشکسوتان تقدیر و تجلیل خواهد شد با این تفاوت که در سایر حرفه ها پس از 30 سال خدمت افراد بازنشسته خواهند شد.

وی گفت: علما و روحانیون تنها حرفه و عرصه‌ای است که بازنشستگی ندارد و به عنوان یک کسوت و وظیفه شرعی و فرهنگی در جامعه به ایفای نقش خود خواهند پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی افزود: علما و روحانیون افرادی هستند که در تمام طول عمر با برکتشان در مسیر دین و احیای کلمه الله قدم بر می دارند و شایسته تعظیم و تکریم هستند.

معاون امور بین الملل و ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه آینده مساجد، جمعه و جماعات و جوانان در دستان روحانیون است، اظهار کرد: جامعه ما به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و به همان سرعتی که امروزه تکنولوژی و دستگاههای رسانه ای در حال اشاعه و ترویج فرهنگ جامعه هستند ما باید به همان اندازه توان خود را افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: خانواده های روحانیون هم مانند علما تقویت کننده بنیه فرهنگی جامعه هستند که باید از این توان خود در اعتلای رشد فرهنگی جامعه و مصون کردن جوانان از فتنه های دشمنان استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی به ارادت مردم ایران به امام هشتم اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در میان ما از جایگاه خاصی برخوردار است و اگر توان و استطاعت مالی به مکه مکرمه و مدینه را نداریم اما با زیارت ایشان می توانیم ادای دین خود را به بزرگان و ائمه اطهار علیهم السلام داشته باشیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon