بیگانه‌ستیزی مسئله‌ای رایج در سراسر آلمان است


بیگانه‌ستیزی مسئله‌ای رایج در سراسر آلمان است

یک کارشناس مسئله راست افراطی در آلمان بیگانه‌ستیزی را یک مسئله رایج در سراسر آلمان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "اولیور دکر" از کارشناسان مسئله راست افراطی در دانشگاه لایپزیگ آلمان بیگانه‌ستیزی را یک مسئله رایج در سراسر آلمان دانست.

وی در گفت‌وگو با "نویه اوزنا بروکر سایتونگ"، اظهار داشت که در آلمان یک مسئله عمومی با بیگانه‌ستیزی و نژادپرستی وجود دارد، اما نمود دیدگاه بیگانه‌ستیزی در شرق آلمان شدیدتر از غرب این کشور است. نژادپرستی در برابر مهاجران هم در شرق و هم در غرب آلمان گسترش پیدا کرده است، در شرق آلمان حدود یک‌سوم شهروندان با چنین تعصبات و غرض‌ورزی‌های متداول موافقند و در غرب حدود یک چهارم چنین دیدگاهی دارند. بخصوص درباره این موضوع بین شمال و جنوب اختلاف وجود دارد. به‌گونه‌ای که تقریباً در ایالت بایرن تعداد بیشتری از شهروندان با دیدگاه‌های بیگانه‌ستیز نسبت به شمال آلمان زندگی می‌کنند.

دکر گفت: در سال‌های گذشته بخصوص رفتارهای متعصبانه و غرض‌ورزانه علیه گروه‌های خاص مانند پناهندگان، مسلمانان یا برخی اقلیت‌ها مانند گروه‌های روما افزایش پیدا کرده است.

اخیراً حملات روی محل اقامت پناهندگان نیز به‌شدت در آلمان افزایش پیدا کرده است که این مسئله نگرانی‌هایی را بین مردم و سیاستمداران به‌وجود آورده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان