بیش از ۲ هزار تعاونی در کردستان فعال است


بیش از 2 هزار تعاونی در کردستان فعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر دو هزار و ۱۰۶ تعاونی فعال در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، احمد رشیدی امروز در جمع خبرنگاران رسانه ها  با اشاره به فرارسیدن هقته تعاون، اظهار داشت: بر اساس آمارها تعداد تعاونی های فعال در کشور 104 هزار واحد است و بر این اساس دو درصد از تعاونی های فعال در کشور مربوط به کردستان است.

وی زمینه های فعالیت تعاونی ها را خدمات، تولید، توزیع و مسکن عنوان کرد و افزود: هم اکنون نیز یک هزار و 800 تعاونی غیرفعال و راکد در کردستان وجود دارد که درصدد تعیین تکلیف برای آنها هستیم.

رشیدی با بیان اینکه برنامه های هفته تعاون از 11 لغایت 17 شهریرور ماه هر سال برگزار می شود، عنوان کرد: به این مناسبت برنامه های متنوعی همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا با حضور تعاونگران، مسابقه تنیس روی میز ویژه بانوان، سخنرانی مدیرکل در نماز جمعه و راهپیمایی خانوادگی کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی و کارکنان این اداره کل از جمله برنامه ها در مرکز استان است.

وی از برگزاری همایش تقدیر از تعاونی های برتر استان کردستان در روز 14 شهریور در سنندج خبر داد و گفت: در این مراسم از 7 تعاونی برتر کردستان بر اساس 7 شاخص تجلیل به عمل می آید.

رشیدی تصریح کرد: دیدار تعاونگران استان کردستان با نماینده ولی فقیه در کردستان و همچنین برگزاری کلاس داوری ویژه اعضای هیئت داوری و تعاونی ها با همکاری دادگستری از جمله دیگر برنامه های این هفته است.

وی همچنین از برگزاری برنامه های ویژه هفته تعاون در شهرستان های استان کردستان خبر داد و بیان کرد: مسابقه نقاشی با همکاری کانون پرورشی فکری، گردهمایی ترویجی در روستای گاوشله، همایش تعاون در روستای گاکان و گردهمایی ترویجی کارآموزان فنی و حرفه ای از جمله برنامه های هفته تعاون در شهرستان دیواندره است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: همچنین در شهرستان سروآباد برنامه هایی از جمله گردهمایی ترویجی در روستای دزلی، مسابقات فوتبال ویژه تعاونگران و همچنین همایش ترویجی هفته تعاون برگزار می شود.

رشیدی دیدار تعاونگران با فرماندار، مسابقه ورزشی فوتسال ویژه برادران، گردهمایی در روستای سوتپه و نشست خبری تعاونگران با رسانه ها از جمله برنامه های هفته تعاون در قروه است.

وی همچنین به برنامه های هفته تعاون در بیجار اشاره و تصریح کرد: نشست ترویجی تعاونی ها با حضور دانشگاه علمی کاربردی، بازدید از تعاونی های الگو و برگزاری مسابقه دوچرخه سواری از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: برگزاری کلاس ترویجی اداره آموزش فنی و حرفه ای، مسابقات تنیس روی میز ویژه خواهران، همایش ترویجی در روستای برده ره شه و ساوه جی از برنامه های هفته تعاون در شهرستان مریوان است.

رشیدی افزود: همچنین در سایر شهرستان نیز برنامه های در زمینه های معرفی و تقدیر از تعاونی های برتر، مسابقات ورزشی، بازدید از تعاونی‌ها برگزار می شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon